03.01.2017/15:05

Sieć Słoneczko w tym roku przekroczy granicę 500 sklepów

Sieć Słoneczko planuje powiększyć się w bieżącym roku o ponad 100 sklepów - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Jeśli cel uda się zrealizować, to pod szyldem Słoneczko w całej Polsce będzie działać nawet ponad 500 placówek, gdyż na koniec minionego roku sieć zrzeszała 402 sklepy.

Jolanta Sienkiewicz, prezes szykującego się do debiutu na NewConnect Słoneczka zdradza nam, że plany na kolejne lata po roku 2017 także zakładają zwiększanie liczebności sieci o ok. 100 sklepów rocznie. - Słoneczko będzie rozwijało zarówno franczyzę, jak i własny biznes detaliczny, z tą różnicą, że sklepy własne prowadzone będą pod logo Spar - deklaruje szefowa sieci.

Aktualnie firma Słoneczko prowadzi 26 sklepów własnych, na których widnieje szyld Spar, rozwijany w Polsce przez Grupę Kapitałową Bać-Pol (w skład której wchodzi Słoneczko). Wszystkich sklepów powiązanych ze Słoneczkiem jest zatem aktualnie 428, z czego 402 funkcjonują w ramach tzw. miękkiej franczyzy. Firma nie ma w planach utwardzania swojego modelu franczyzowego.

- W Grupie Kapitałowej Bać-Pol mamy dwie sieci - jedną, która jest twardą franczyzą, czyli Spar, i drugą, Słoneczko, która jest franczyzą miękką. Na tę chwilę nie będziemy tego zmieniać, mając na uwadze naszych franczyzobiorców, którzy chcą zachować własną tożsamość. Oczywiście, organizacyjnie pracujemy nad tym, żeby wzmocnić swoje siły zakupowe, mając na uwadze, że tylko w grupie siła - tłumaczy Sienkiewicz.

Co ciekawe, pod szyldem Słoneczko działają nie tylko sklepy w Polsce, ale także kilka obiektów na terenie Wielkiej Brytanii. Chodzi o cztery placówki zlokalizowane w Coventry, Worcester, Nuneaton i Leamington Spa. W ich wypadku powiązanie z polską spółką sprowadza się prostego użyczenia szyldu. Polskie Słoneczko na tę chwilę na planuje rozwoju tej nietypowej odnogi swojego biznesu.

W 2017 roku minie 15 lat, odkąd sieć Słoneczko pojawiła się na rynku. Jak deklaruje Jolanta Sienkiewicz, wszystkie działania ofertowe i marketingowe skierowane zarówno do franczyzobiorców, jak i do konsumentów, będą związane z tymże jubileuszem. - Planujemy bardzo dużo aktywności, ale co do ich szczegółów nie chcielibyśmy się na tę chwilę wypowiadać - podkreśla szefowa sieci.

Plany Słoneczka na obecny rok zakładają także rozwój marki własnej Lubię (w oparciu o współpracę w ramach Grupy Handlowe PL Plus), a także kontynuację projektu Słonecznej Akademii Handlowej, w którym udział wezmą wszyscy pracownicy zatrudnieni w sklepach franczyzowych.

Szefowa Słoneczka nie zdradza, jaki cel w postaci wyników finansowych firma założyła sobie na ten rok. Sienkiewicz tłumaczy, że o prognozę wzrostów sprzedaży trudno jest się pokusić ze względu na to, jak dużo dzieje się obecnie w branży handlowej. Wskazuje wprost na podatek handlowy i na procedowany aktualnie w Sejmie projekt ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele.

- Na tę chwilę jest wiele niewiadomych. Oczywiście planujemy jednak wzrosty, przede wszystkim wzrosty rentowności zarówno naszych sklepów, jak i sklepów franczyzowych, poprzez negocjowanie warunków handlowych, jak również wiele działań marketingowych - mówi nam Sienkiewicz. (PJ)

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.