06.11.2018/20:41

Sieć SPAR notuje mocny wzrost sprzedaży po III kw. br.

Należąca do Grupy Bać-Pol, sieć sklepów SPAR po raz kolejny odnotowuje wzrost sprzedaży, który w trzech pierwszych kwartałach br. wzrósł o 11,03 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017.

Poziom sprzedaży total SPAR Polska w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 838,6 mln zł. Głównym motorem wzrostu sprzedaży o ponad 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2017 r. był wzrost średniej wartości koszyka zakupów, wzrost sprzedaży z mkw. oraz wzrost liczby kupujących w sklepach.

Sprzedaż LfL za III kw. wzrosła o 2,46 proc., a oba wyniki sieć osiągnęła przy negatywnie wpływającym na branżę spożywczą zakazie handlu w niedziele niehandlowe. Na wzmocnienie wyników sieci wpłynęły również działania mające na celu utrzymanie wysokiej jakości oferowanych produktów i ich atrakcyjności dla klientów oraz działania w obszarze obsługi klienta i promocji sprzedaży.

Na wzrost sprzedaży w minionych trzech kwartałach br. wpływ miała również konsekwentnie realizowana polityka ekspansji i rozwoju sieci. W ostatnim kwartale otwarte zostały m.in. Eurospar w Krakowie czy SPAR w Sosnowcu i Bochni.

Firma w swoich planach zamierza kontynuować rozwój sieci, wzmacniać swoją pozycję rynkową i utrzymywać silny bilans. Sieć w dalszym ciągu koncentrować się również będzie przede wszystkim na rozwoju dwóch najlepiej rokujących segmentów – supermarketów proximity oraz sklepów typu convenience.  

Przypomnijmy, że Grupa Bać-Pol, uruchomiła proces poszukiwania inwestora, który mógłby dokapitalizować sieć SPAR. Proces ma być zamknięty do końca I kwartału 2019 roku. Bać-Pol chce oddać inwestorowi 49 proc. akcji spółki. Inne opcje również będą uwzględnianie, w zależności od "atrakcyjności oferty".

Aktualnie sieć SPAR ma w Polsce ponad 250 sklepów. Obecne możliwości finansowe firmy pozwolą na otwieranie ok. 30 sklepów rocznie przez najbliższe 3 lata. Dzięki wsparciu inwestora liczba ta wzrosłaby do 100 rocznie. Docelowo w całym kraju może działać nawet 1,5 tys. sklepów SPAR. Sieć będzie rozwijana przede wszystkim w formacie franczyzowym.

SPAR jest największą na świecie franczyzową siecią sprzedaży detalicznej. Sklepy oznaczone charakterystycznym logo funkcjonują w 48 krajach, na 4 kontynentach. Ponad 12 700 punktów obsługuje każdego dnia 12 milionów klientów.

SPAR Polska jest obecny na polskim rynku od 1996 roku, a od 2010 roku należy do jednej z największych grup dystrybucyjnych w kraju - Grupy Kapitałowej Bać-Pol.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.