17.01.2019/12:39

Sieć SPAR Polska z mocnym wzrostem sprzedaży w 2018 r.

Sieć SPAR Polska kończy 2018r. obrotem przekraczającym 1,12 mld zł netto, osiągając silny wzrost o 7,89 proc. w porównaniu z 2017r., pomimo negatywnie wpływającego na rynek spożywczy zakazu handlu w niedziele.

Sprzedaży netto sklepów należących do SPAR Polska w 2018 r. wyniosła 1,112 mld zł. Sprzedaż LfL wzrosła o 2,32 proc. Na ograniczenie możliwości wzrostu dynamiki, jak na całym rynku, miało zamknięcie sklepów w niedziele, szczególnie odczuwalne przez mniejsze sklepy.

SPAR Polska na przestrzeni roku kontynuowała rozwój sieci, otwierając sklepy we wszystkich trzech formatach, z którymi jest obecna na naszym rynku, tj. SPAR Express (mniejsze sklepy do 200 mkw.), SPAR (supermarkety proximity) oraz Eurospar (supermarkety pow. 1 000 mkw.). Kontynuacja rozwoju pozwoliła kolejny rok z rzędu zwiększyć sprzedaż, o 7,89 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Sieć zgodnie z zapowiedziami planuje znaczący wzrost dynamiki otwarć nowych sklepów w najbliższych latach, intensyfikując działania mające na celu zachęcić do dołączenia do swojego systemu franczyzowego  kolejnych niezależnych przedsiębiorców oraz zwiększając obecność swoich szyldów w segmencie conveniece oraz stacji paliwowych, umacniając przy tym swoją pozycję także w segmencie proximity, czyli najbardziej perspektywicznych segmentach rynku spożywczego.

SPAR Polska jest obecny na polskim rynku od 1996 roku. Sieć sklepów SPAR jest jedną z niewielu sieci handlowych działających na terenie Polski. Grupa SPAR jest największą na świecie franczyzową siecią sprzedaży detalicznej. Sklepy sieci funkcjonują w 48 krajach, na 4 kontynentach. Ponad 12 700 punktów obsługuje każdego dnia 12 mln klientów.

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ WIĘCEJ NA TEMAT SYTUACJI SIECI SPAR W POLSCE:

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.