10.08.2022 / 17:12
StoryEditor

Sieć Super-Pharm podsumowała wyniki nowej aplikacji. Jakie są wnioski?

Aplikacja Super-Pharm (Super-Pharm)
W ciągu 90 dni od startu nowej odsłony aplikacji Super-Pharm klienci marki obejrzeli w niej 2 miliony produktów, aktywowali 125 tys. kuponów lojalnościowych i złożyli ponad 50 tys. zamówień.

Użytkownicy ocenili wygląd i funkcjonalność nowej aplikacji Super-Pharm w App Store na 4,8. Za projekt odpowiadają dwie firmy: technologiczno-doradcza – Future Mind oraz dostawca rozwiązań e-commerce - Exorigo-Upos SA.

Aplikacja Super-Pharm bardzo szybko zyskuje nowych użytkowników. Korzysta z niej już ponad 250 tys. osób. W ciągu niespełna 3 miesięcy od jej startu, została wyświetlona na ekranach smartfonów aż 14 milionów razy. Oznacza to, że każdy z użytkowników w tym czasie skorzystał z aplikacji średnio 56 razy.

Aplikacja odpowiedzią na oczekiwania klientów

Poza podstawową funkcją, czyli umożliwieniem zakupów i płatności w dogodnej formie - BLIK, karta lub szybki przelew, aplikacja umożliwia przeglądanie na smartfonie oferty drogerii, sprawdzanie opinii, filtrowanie listy produktów oraz dodawanie wybranych z nich do ulubionych. Podąża także za oczekiwaniami polskich konsumentów, którzy wyjątkowo cenią sobie możliwość odbioru zamówień online w sklepie fizycznym (click & collect). Zapewnia również dostawę do popularnych Paczkomatów lub za pośrednictwem kuriera.

Członkowie Klubu Lifestyle, czyli programu lojalnościowego Super-Pharm, zyskują dzięki aplikacji możliwość zakupu produktów w ofertach specjalnych lub w niższych cenach – zarówno online, jak również w trakcie wizyt w drogeriach stacjonarnych. W ten sposób nowe mobilne rozwiązanie wpisuje się w customer journey współczesnego konsumenta, który przemieszcza się płynnie pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży: e-commerce i tradycyjnym. Ze spersonalizowanych promocji skorzystało już wielu klientów Super-Pharm, a wirtualna karta lojalnościowa w ciągu 90 dni od launchu aplikacji, została wyświetlona ponad 200 tys. razy.

- Aplikacja Super-Pharm jest odpowiedzią na aktualne trendy oraz potrzeby naszych klientów i klientek, którzy chcą robić zakupy zarówno w sklepach fizycznych, jak i internetowych. Ważna jest dla nich prosta obsługa, wygoda oraz funkcjonalność. Rezultaty po pierwszych tygodniach nie pozostawiają wątpliwości – udało się spełnić te oczekiwania – mówi Maciej Maćkowiak, Lead Product Manager w Super-Pharm.

Wygoda to klucz do sukcesu aplikacji

Za warstwę technologiczną aplikacji odpowiedzialna było Exorigo-Upos SA. Firma jako twórca nowego sklepu internetowego Super-Pharm prowadziło prace backendowe w GraphQL i stworzyło zupełnie nowe API. Dzięki przemyślanej architekturze umożliwia ono nie tylko zasilanie rozwiązania danymi z Magento, lecz również decyduje o szybkości działania i wygodzie użytkowania aplikacji – cechach kluczowych dla osób dokonujących zakupów na urządzeniach mobilnych.

- Projekt nowej aplikacji mobilnej, zrealizowany wspólnie z Future Mind, to kolejny etap w procesie naszej współpracy z Super-Pharm. Cieszymy się z sukcesu związanego z uruchomieniem kolejnego, tym razem mobilnego, kanału sprzedaży. Pierwszy projekt zrealizowany z Super-Pharm, czyli nowa odsłona sklepu internetowego, okazał się trampoliną do dalszej ekspansji marki w świecie omnichannnel - mówi Przemysław Łukaszewski, Head of E-commerce, Exorigo-Upos.

Drugim partnerem w projekcie był zespół ekspertów z Future Mind, którzy mogą pochwalić się współpracą z takimi sieciami jak Żabka, Hebe czy Sinsay. W projekcie dla Super-Pharm zajęli się doradztwem w obszarze e-commerce i m-commerce oraz wdrożeniem i rozwojem produktu.

- Współpraca sieci drogerii i aptek Super-Pharm oraz Future Mind zaowocowała stworzeniem nowoczesnej i przyjaznej aplikacji mobilnej. Mamy ambitne plany rozwoju dotyczące wdrożenia nowych funkcjonalności, m.in. w zakresie personalizacji oferty i lojalizacji użytkowników. Pozwolą one na dotarcie do większej liczby konsumentów, coraz chętniej korzystających z nowoczesnych rozwiązań podczas zakupów – mówi Emil Waszkowski, Head of Digital Consulting, Future Mind.

 

09.12.2025 / 16:53
StoryEditor
List żelazny dla Henryka Kani. Sąd: 8 mln zł poręczenia majątkowego to za mało!
List żelazny dla Henryka Kani. Sąd podwyższa kwotę kaucji (fot. materiały prasowe)

Sąd Apelacyjny w Katowicach zdecydował, że Henryk Kania otrzyma list żelazny. Zmienił także wysokość poręczenia majątkowego dla byłego „króla wędlin”. Ku zaskoczeniu samego przedsiębiorcy, sąd znacznie podniósł wysokość kaucji - kwota jest wręcz zaporowa.

Sąd Apelacyjny podwyższa kwotę poręczenia majątkowego

9 grudnia 2025 r. Sąd Apelacyjny w Katowicach rozpatrzył zażalenia dotyczące udzielenia Henrykowi Kani listu żelaznego. Sędziowie podtrzymali decyzję o przyznaniu listu żelaznego przedsiębiorcy, który przebywa w Argentynie w areszcie domowym. Jednocześnie sąd znacznie podwyższył kwotę poręczenia majątkowego – do 20 mln zł.

– Dzisiejsza decyzja sądu nie osłabia mojej determinacji. Od wielu miesięcy podejmuję  działania, by przyjechać do Polski i oczyścić się z zarzutów. Mam już zaplanowane kolejne  inicjatywy w Polsce i za granicą, na pewno będę walczył dalej – zapewnia Henryk Kania. 

Warunki listu żelaznego: wolność za miliony

Przypomnijmy, że podczas rozprawy 28 października 2025 r. Sąd Okręgowy w Katowicach zgodził się na wydanie byłemu „królowi wędlin” listu żelaznego. Taki dokument pozwoliłby odpowiadać przedsiębiorcy przed sądami z wolnej stopy, aż do czasu ewentualnego uprawomocnienia wyroku. A zarzuty, jakie mu stawia prokuratura są poważne: kierowanie zorganizowaną grupą przestępczą i przestępstwa skarbowe, za które grozi do 15 lat więzienia. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.12.2025 / 15:25
StoryEditor
Kurierzy dowożą paczki, ale nie pieniądze. Długi firm kurierskich to aż 45 mln zł
Długi firm kurierskich znów rosną. To już ponad 45 mln zł (fot. Canva)

Liczba przesyłek dostarczanych przez kurierów stale rośnie. Co ciekawe, rosną także długi firm kurierskich – średnio to aż 33 tys. zł zadłużenia. Komu kurierzy najczęściej zalegają z płatnościami? Dlaczego ich długi rosną?

W artykule przeczytasz:

  • Raport KRD: Firmy kurierskie mają ponad 45 mln długów
  • Ile firm kurierskich nie reguluje zobowiązań?
  • Jednoosobowe działalności gospodarcze z największym długiem
  • Czy koszty usług kurierskich wzrosną przez reformę PIP?
  • Komu kurierzy najczęściej zalegają z płatnościami?
  • Zatory płatnicze: Kto nie płaci kurierom?

Raport KRD: Firmy kurierskie mają ponad 45 mln długów

Liczba dostarczanych paczek rośnie o 15 proc. rocznie. To powinno przekładać się również na rozwój firm kurierskich i dostawczych (KEP). Jednak w ostatnim czasie na pewno można zaobserwować wzrost zadłużenia branży, o czym informuje Krajowy Rejestr Długów.  

Z danych Krajowego Rejestru Długów z listopada 2025 roku wynika, że łączne zadłużenie firm kurierskich w Polsce wynosi obecnie 45,5 mln zł. To wyraźny wzrost, bowiem w 2024 r. wynosiło niecałe 40,5 mln zł, a w 2023 – 35 mln. Zwłaszcza ostatni miesiąc był dość drastyczny – tylko w listopadzie zadłużenie kurierów wzrosło aż o 1,2 mln zł.

Ile firm kurierskich nie reguluje zobowiązań?

Obecnie w Krajowym Rejestrze Długów znajduje się niemal 1380 przedsiębiorców z branży kurierskiej, którzy nie regulują zobowiązań w terminie. Przeciętne zadłużenie jednego kuriera to aż 33 tys. zł. KRD wskazuje również, że to wyraźny wzrost w porównaniu do poprzednich lat.

  • Oto jak rosło średnie zadłużenie kurierów:
  • w 2023 było to 28,6 tys.,
  • w 2024 – 31 tys. zł
  • w listopadzie 2025 – 33 tys. zł. 
    Dziękujemy, że nas czytasz!
    Pozostało jeszcze 76% tekstu

    Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

    Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

    DOSTĘP 30 DNI
    34,99 zł - 30 dni
    PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
    399,99 zł - 365 dni

    W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

    • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
    • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
    • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

    W ramach Prenumeraty WH Plus także:

    • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
    • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
    • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
    • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
    • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. grudzień 2025 05:37