09.10.2017/13:15

Sieci handlowe chcą aby zakupy były szybsze, bardziej wygodne i były zabawą

To jeszcze nie Amazon Go, ale sieci handlowe w Polsce są na dobrym tropie. Sieć Carrefour uruchomiła usługę płatności mobilnych „Scan&Go”, połączoną z możliwością skanowania produktów smartfonem. Od kilku miesięcy swoje koncepty na polskim rynku rozwijają także sieci Piotr i Paweł oraz Tesco. Poznański operator oferuje usługę „Skanuj i kupuj”, zaś Brytyjczycy, „Scan&Shop”. 

Cel wszystkich trzech przedsięwzięć jest jeden – skrócić kolejkę przy kasach i poradzić sobie z rosnącym niedoborem załogi. Sieci handlowe już od pewnego czasu intensywnie pracują nad wprowadzaniem i poprawianiem tego typu rozwiązań.

Niedawno swój pomysł zaprezentował Carrefour, który uruchomił usługę „Scan&Go”. Umożliwia ona skanowanie produktów za pomocą telefonu i mobilną płatność za zakupy za pomocą portfela elektronicznego Masterpass od Mastercard.

Rozwiązanie „Scan&Go” jest obecnie dostępna w supermarkecie Carrefour na ul. Światowida 18 w Warszawie oraz w hipermarkecie Carrefour w Galerii Północnej w Warszawie. Wkrótce usługa zostanie wdrożona w kolejnych warszawskich sklepach, a docelowo ma być dostępna we wszystkich placówkach sieci w Polsce.

Aby skorzystać z usługi „Scan&Go” klient potrzebuje smartfona z systemem operacyjnym Android 4.4 albo iOS 8, lub ich nowszymi wersjami, i zainstalowaną najnowszą wersją aplikacji „Mój Carrefour”. Po wybraniu odpowiedniej opcji z rozwijanego menu bocznego można przystąpić do skanowania kodów kreskowych produktów za pomocą kamery w telefonie. Zeskanowane produkty są automatycznie dodawane do wirtualnego koszyka, a wartość zakupów jest sumowana. Dzięki na bieżąco wyświetlanej łącznej wartości zakupów klient ma pełną kontrolę nad sumą, którą zapłaci przy kasie.

Po zeskanowaniu wszystkich produktów należy podejść do kasy i zapłacić za zakupy w preferowany sposób: gotówką, kartą lub mobilnie z wykorzystaniem portfela elektronicznego Masterpass. W tym przypadku należy okazać w kasie kod, który generuje aplikacja po kliknięciu przez użytkownika przycisku „Zakończ zakupy”. Weryfikacja zeskanowanych wcześniej towarów odbywa się na podstawie algorytmu, dlatego klienci mogą być poproszeni o wyłożenie wybranych produktów na taśmę kasową. W przyszłości możliwa będzie opcja dokonania płatności mobilnej poza tradycyjną kasą.

- Już ponad 1/3 Polaków zdarza się kupować oraz płacić mobilnie, czyli za pomocą smartfona lub tabletu. To oczywiste, że wraz z rozwojem rynku technologii mobilnych i zasilaniem naszej bazy konsumentów młodymi klientami – ten odsetek będzie rósł – mówi Marcin Olech, dyrektor marketingu, usług i technologii cyfrowych w Carrefour Polska.

Płatności mobilne w ramach aplikacji „Mój Carrefour” są aktualnie oparte na portfelu elektronicznym Masterpass od Mastercard. Umożliwia on dodanie karty płatniczej do tego portfela i realizację płatności w sklepach Carrefour na podstawie ustalonego podczas rejestracji do portfela kodu PIN. Obecnie usługa umożliwia skorzystanie z kart Mastercard wszystkich banków-wydawców w Polsce, a w najbliższym czasie akceptowane będą również inne karty płatnicze i pozostałe portfele bankowe podłączone do usługi Masterpass.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.