10.04.2022/10:40

Sieci handlowe, które nie opuściły Rosji, mają mniejszą sprzedaż w Polsce. Ale nie wszystkie

Auchan, Leroy Merlin i Decathlon znalazły się w ogniu krytyki po tym, jak zdecydowały się pozostać na rynku rosyjskim. W internecie nawoływano do bojkotu detalistów. Czy przełożyło się to na gorszą odwiedzalność sklepów?

Polacy zaprotestowali portfelem. Taki wniosek można wyciągnąć na podstawie analizy paragonów przeprowadzonej przez operatora aplikacji PanParagon. Z opublikowanego przez wroclaw.wyborcza.pl badania sprawdzającego udział paragonów wystawionych w sieciach Auchan, Decathlon i Leroy Merlin w stosunku do wszystkich paragonów aplikacji można wywnioskować, że obroty w niektórych sieciach rzeczywiście zmalały.

PanParagon uwzględnił paragony dodawane do aplikacji w soboty w kolejnych tygodniach marca. Pod uwagę wzięto 12 marca, 19 marca i 26 marca 2022 roku. Obliczono procent liczby paragonów ze sklepów sieci Auchan, Leroy Merlin i Decathlon w stosunku do liczby wszystkich paragonów, dodanych do aplikacji.

Antonina Grzelak z aplikacji zakupowej PanParagon powiedziała dziennikarzom, że procentowy udział paragonów pochodzących ze sklepów Auchan i Decathlon z tygodnia na tydzień spadał. - Największy regres w zakupach użytkowników widać w sieci Auchan. W ciągu dwóch tygodni zainteresowanie produktami z tego hipermarketu zmalało niemal o połowę. W sieci sklepów Decathlon spadki nie są aż tak spektakularne jak w przypadku Auchan – skomentowała dla wroclaw.wyborcza.pl.

Co ciekawe, wyjątkiem okazał się Leroy Merlin, a ta sieć wydaje się być najbardziej krytykowana w internecie. Liczba dodanych paragonów z tej sieci remontowo-budowlanej zmniejszyła w okresie największego bojkotu w sieci, czyli w sobotę 19 marca, ale w następny weekend procentowy udział paragonów z sieci Leroy Merlin wzrósł do poziomu sprzed dwóch tygodni.

Antonina Grzelak uzasadnia takie zachowanie klientów specyfiką branży. Na przełomie marca i kwietnia obroty w tego typu sklepach ogólnie wzrastają.  Dodatkowo być może ze względu na duże braki i wzrost cen produktów w sektorze budowlanym Polacy zwracają mniejszą uwagę na to, czy dany sklep jest bojkotowany, czy też nie. - Możliwe, że w takiej sytuacji wygrywa po prostu cena i dostępność towarów – tłumaczy.

Użytownicy aplikacji PanParagon mogą również sprawdzić gazetki promocyjne największych sieci sklepów w Polsce. Jeśli chodzi o sieć Auchan, od 17 marca liczba kliknięć w tym obszarze spadła nawet o 75 proc.

Auchan i Leroy Merlin nadal działają w Rosji. Pod koniec marca br. sieć Decathlon poinformowała, że zawiesza działalność ze względu na problemy z dostawami.

Decathlon ma 60 sklepów w 25 rosyjskich miastach. Budowlane Leroy Merlin prowadzi w Rosji 107 hipermarketów w 62 miastach, natomiast Auchan handluje w 311 sklepach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także