16.08.2016/11:24

Niskie ceny i wygoda zakupów przeciągają klientów ze sklepów tradycyjnych do internetowych

Za główne czynniki wpływające na decyzję o zakupach online przyjęło się uznawać oszczędność pieniędzy i czasu oraz wybór towarów, w szczególności dostęp do tzw. „długiego ogona”. Z kolei na decyzję o zakupach w sklepie tradycyjnym wpływać miały lepsze doświadczenia w bezpośrednim kontakcie i możliwość natychmiastowego zabrania zakupów do domu. Z badania GfK FutureBuy wynika jednak, iż podział ten nie jest tak jednoznaczny i prosty, jak jeszcze do niedawna mogło się wydawać.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Magdalena. HURTUM 17.08.2016

    Warto dodać, że to samo dzieje się w handlu hurtowym B2B. Tutaj oprócz oszczędności, łatwości, szybkości zakupów i lepszego dostępu dostępu do informacji warto dodać, że systemy do zakupów online są zdecydowanie wygodniejsze np. z uwagi na integracje z systemami CRM czy stockami, a tym samym automatyzację prowadzenia biznesu. Czyli online po prostu obniża koszty prowadzenia działalności biznesowej :)

  • Karol 17.08.2016

    Zgadzam się z tezami z artykułu. Dodałbym jeszcze, że specjalizacja, indywidualne podejście do klienta i dobra lokalizacja to klucz do sukcesu sprzedaży offline. Odwrotu od handlu online już nie ma - kolejne pokolenia przyzwyczajone do obecności w sieci będą potrzebowały istotnych wyróżników (specjalizacja, indywidualne bezpośrednie podejście), aby pozostać przy sklepach offline. Zastanowiłbym się jak wykorzystać ludzi, których zatrudniam i zasoby które posiadam do tego aby przyciągnąć klientów.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.