01.04.2019 / 12:53
StoryEditor

Sieci handlowe nie chcą inwestować w stacje paliw. Zakaz handlu jednak nie pomaga

Stacja sieci Intermarche (Intermarche)
Jak wynika z danych POPiHN udziały rynkowe stacje paliw należących do sieci handlowych wyniosły w 2018 r. 2,5 proc., ale jednocześnie odpowiadały one za 6 proc. sprzedanego paliwa. Wynika, to z faktu że operatorzy sprzedają bardzo duże ilości taniego paliwa, które ma być zachętą dla klientów aby odwiedzać sklep danej sieci handlowej.

W 2018 r. na rynku paliw w Polsce funkcjonowało 192 stacje należące do dystrybutorów spożywczych, w tym takich jak: Intermarche, Carrefour, Auchan, E.Leclerc, Tesco, czy Makro. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.10.2025 / 14:19
StoryEditor
Smyk na wojnie z demografią. Jak sieć handlowa dla dzieci chce rosnąć pomimo kurczącego się rynku?
Smyk na wojnie z demografią. Sieć handlowa dla dzieci chce rosnąć pomimo kurczącego się rynku (fot. materiały prasowe)

Mniejsza liczba urodzeń, presja kosztowa i rosnąca konkurencja nie zdołały zatrzymać Smyka. Sieć, znana głównie z produktów dla najmłodszych, coraz mocniej stawia na efektywność operacyjną i ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej. Czy to przepis na trwały wzrost w branży, która kurczy się wraz z demografią?

Grupa Smyk wchodzi w nową fazę rozwoju. Po latach intensywnego wzrostu sprzedaży, spółka skupia się dziś na rentowności i precyzyjnie zaplanowanej ekspansji w regionie CEE. Wyni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.10.2025 / 22:18
StoryEditor
Trump Cola! Prezydent USA ma swoją Coca-Colę. Czy można ją kupić w Polsce?
(fot. Shutterstock)

Coca-Cola wprowadza w USA colę z cukrem trzcinowym po apelu Donalda Trumpa. Nowy napój ma zastąpić wersję z syropem kukurydzianym. Eksperci jednak ostrzegają: to wciąż nie jest zdrowy wybór.

Coca-Cola spełnia żądanie Trumpa

Po miesiącach spekulacji Coca-Cola rozpoczęła sprzedaż nowej wersji swojego flagowego napoju, w której zastąpiono syrop glukozow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. październik 2025 07:16