22.12.2016/07:34

Sieci handlowe niepewne przyszłości

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się w grudniu na poziomie 0,0 (plus 4,0 w listopadzie). Zarówno poprawę jak i pogorszenie koniunktury sygnalizuje 14,3% badanych przedsiębiorstw (przed miesiącem odpowiednio 16,5% i 12,5%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

Prognozy w zakresie sprzedaży są niekorzystne po raz pierwszy od stycznia br. Bieżąca sytuacja finansowa oceniana jest negatywnie, podobnie jak w ostatnich czterech miesiącach. Odpowiednie przewidywania są pesymistyczne po raz pierwszy od lipca br. Stan zapasów towarów jest nadal uznawany za nadmierny. W związku z negatywnymi prognozami sprzedaży, planowane jest ograniczenie zamówień towarów u dostawców. Możliwe są niewielkie redukcje zatrudnienia, ostatni raz planowane w lutym br. Podobnie jak w listopadzie, przewidywany jest wzrost cen.

W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. W grudniu koniunktura ocenia- na jest optymistycznie przez dyrektorów branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 10,2 w grudniu, plus 17,8 w listopadzie), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 2,5 w grudniu, minus 3,5 miesiąc wcześniej) i pojazdy samochodowe (plus 2,4 w grudniu, plus 6,0 w listopadzie), a niekorzystnie – jedynie przez przedstawicieli branży żywność (minus 7,3 w grudniu, minus 3,4 przed miesiącem).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.