23.11.2017/00:15

Sieci handlowe patrzą pozytywnie na swoją sytuację finansową

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się w listopadzie na poziomie plus 11,2 (plus 10,3 w październiku) – wynika z danych GUS. Poprawę koniunktury sygnalizuje 18,5 proc. badanych przedsiębiorstw, pogorszenie – 7,4 proc. (przed miesiącem odpowiednio 17,7 proc. i 7,3 proc.). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

Diagnozy i prognozy sprzedaży są bardziej korzystne od zgłaszanych w ostatnich sześciu miesiącach. Utrzymują się pozytywne oceny i przewidywania dotyczące sytuacji finansowej. Stan zapasów towarów jest nadal uznawany za nadmierny. W związku z bardziej optymistycznymi prognozami sprzedaży, możliwy jest dalszy wzrost zamówień towarów u dostawców . Prognozy zwiększenia zatrudnienia są zbliżone do formułowanych w październiku. Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen, choć nieco mniejszy od planowanego w październiku.

W bieżącym miesiącu w większości prezentowanych branż handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 24,2 w listopadzie, plus 25,0 w październiku), pojazdy samochodowe (plus 12,5 w listo- padzie, plus 11,4 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus 8,8 w listopadzie, plus 6,4 w październiku). Jako jedyne koniunkturę negatywnie oceniają jednostki z branży artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 4,2 w listo- padzie, minus 1,5 przed miesiącem).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.