12.09.2019/11:25

Silne uwierzytelnianie płatności może wzmocnić zaufanie do e-commerce

Wykonawcze przepisy dyrektywy PSD2 wchodzą w życie od 14 września. Dyrektywa wprowadza silne uwierzytelnianie klienta. Nowe zasady płacenia powinny wzmocnić rynek e-commerce – podaje „Dziennik Gazeta Prawna”. 

W sklepach internetowych w trakcie płatności klient będzie musiał wprowadzić dane karty i kliknąć przycisk zapłać. Po procedurze silnego uwierzytelniania, która będzie polegać na zastosowaniu dodatkowych elementów potwierdzenia tożsamości, bank zatwierdzi płatność. Sektor finansowy wystąpił do KNF z prośbą o wprowadzenie okresów przejściowych dla płatności online. Warunki brzegowe i długość trwania okresów przejściowych zostaną ogłoszone najprawdopodobniej po 14 września.

Sprzedawca internetowy powinien przygotować się na zmiany. Musi upewnić się, że jego system informatyczny uwzględnia nowe wytyczne dyrektywy. Maciej Kornatowski z Mastercard Europe powiedział „DGP”, że dla mniejszych e-sklepów, które współpracują z integratorami płatności takimi jak Dotpay, eCard, PayU, Przelewy24 czy tPay, przejście do nowego modelu będzie stosunkowo łatwe. Firmy te zadbały o to, aby w odpowiednim czasie wprowadzić aktualizacje i aby zapewnić zgodność z dyrektywą PSD2.

Silne uwierzytelnianie płatności przyczyni się do większego bezpieczeństwa klienta. Utrudnione będzie przechwycenie i wykorzystanie danych wrażliwych czy oszukanie klienta. W długim terminie będzie to budować zaufanie do sektora e-commerce, przyspieszając jego rozwój.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.