17.02.2021/10:28

Skuteczne rozwiązania dla szybko rotujących produktów convenience

Żywność convenience to produkty jednorazowe, porcjowane, do zabrania na wynos i zjedzenia w podróży czy podczas przerwy w pracy. Obecnie sklepowe półki uginają się od wygodnych do spożycia posiłków takich jak sałatki warzywne i owocowe, sushi, kanapki, dania obiadowe czy smoothies. Są to z reguły niewielkie porcje w jednorazowym naczyniu lub pojemniku z kompletem sztućców.

Możliwość nabycia tego typu produktów idealnie wpasowuje się w zabiegany styl życia konsumentów, którzy chcieliby jeść zdrowiej, ale nie mają czasu na przygotowywanie posiłków w domu. Chętnie zatem sięgają po coś niewielkiego, poręcznie zapakowanego i gotowego do spożycia.

W ostatniej dekadzie doszło do podwojenia ilości produktów convenience, a obecnie stanowią one aż 18% produktów spożywczych i napojów wprowadzanych na rynek na całym świecie – komentuje Rafał Lewandowski, Commercial Director w HL Display Polska.

Mając na uwadze rosnące zapotrzebowanie tego typu asortymentu, właściciele sklepów muszą zmierzyć się z wyzwaniem związanym ze znalezieniem miejsca na wypromowanie dużej ilości produktów oraz ich merchandising w ograniczonej przestrzeni na półkach. Tutaj z pomocą przychodzą systemy i rozwiązania HL Display, które w skuteczny sposób pomagają osiągnąć ład i porządek na półce, a dodatkowo ułatwiają personelowi zatowarowanie półek i uzupełnienie braków. Jednym z tych rozwiązań jest Multivo Max™. To system zarządzania powierzchnią półki, dzięki któremu codzienna praca staje się szybsza i łatwiejsza. Podstawowym elementem planogramu jest face’ing, czyli „twarz” produktu umieszczona bezpośrednio przy brzegu półki. Multivo Max™ to metalowy tray z popychaczami, który pozwala na automatyczne przesuwanie produktów na przód półki, co ma ogromne znaczenie dla wzrostu sprzedaży. Badania pokazały, że dzięki zastosowaniu tego rozwiązania sprzedaż impulsowa wzrasta o około 15‑20% ze względu na fakt, że produkty znajdują się tuż przy krawędzi półki. Co równie ważne, system pozwala zmniejszyć ilość odpadów, poprzez wykorzystanie zasady FIFO (ang. first in, first out - umieszczanie produktów z dłuższym terminem przydatności za tymi z krótszą datą ważności). Dodatkowo system może być wykorzystany również w lodówkach, gdzie doskonale sprawdza się przy produktach takich jak paczkowane dania gotowe, plastrowane wędliny, sery czy sałaty w torebkach. Regulowane ścianki boczne pozwalają na dostosowanie systemu do szerokości różnych formatów opakowań.

Efektywne rozwiązania merchandisingowe 

Na znaczeniu zyskuje również kategoria napojów, w której można wyróżnić dwa nowe trendy: pierwszy opierający się na zdrowiu i dobrym samopoczuciu oraz drugi ukierunkowany na produkty typu on-the-go. Na rynku widoczny jest znaczny wzrost zapotrzebowania konsumentów na dostęp do nieprzetworzonych i pożywnych koktajli, soków czy smoothie. W odpowiedzi na te wyzwania oraz potrzeby konsumentów coraz więcej sklepów skłania się do poszerzenia asortymentu właśnie w tym sektorze. Utrzymanie porządku na półkach, systematyczne uzupełnianie braków czy straty produktów związane z krótkim terminem ważności to główne bolączki związane z tematem zarządzania powierzchnią półki w tej kategorii. HL Display wychodzi naprzeciw takim wyzwaniom przestawiając w swojej ofercie jeden z systemów, który pozwola bez dużych nakładów pracy poprawić jej efektywność. Roller Track™ to rozwiązanie składające się z rolek, które zainstalowane na półce powodują, iż produkty automatycznie przesuwają się w stronę jej przedniej krawędzi. Rolki mogą być używane indywidualnie lub razem, jako płachta pokrywająca całą powierzchnię półki. Grawitacyjne frontowanie produktów pomaga zachować widoczność asortymentu, a w razie braków produktowych pozwala na ich szybkie wykrycie. System pozwala na uzupełnianie towaru od frontu lub od tyłu, co z kolei ogranicza czas i koszty pracy.

Testy wykazały, że zautomatyzowanie pracy ustawiania produktów na froncie półki pozwala zaoszczędzić do 39% czasu pracy pracowników – dodaje Rafał Lewandowski. System jest łatwy w instalacji, obsłudze i utrzymaniu porządku. Sprawdza się na wielu kategoriach produktowych, nie tylko na napojach, ale również na nabiale, produktach gospodarstwa domowego czy kosmetykach.

System Roller Track™ (materiał partnera)
   

Innym świetnie sprawdzającym się rozwiązaniem jesli chodzi o butelki i puszki są traye Beverages. Mając na uwadze wzrost różnorodności rozmiarów opakowań na rynku, oferta HL Display również zyskuje coraz szerszy zakres. Obecnie dostępne są w niej traye dla klasycznych rozmiarów puszek i butelek o średnicy 66 mm oraz traye dla węższych produktów, których popularność stale rośnie zwłaszcza wśród młodych konsumentów. Smukłe puszki stały się już standardem w przypadku napojów energetycznych. Traye Beverages są jednym z rozwiązań, które zapewniają kontrolę miejsca na półce, pozwalają na automatyczne przesuwanie produktów na przód półki (dzięki grawitacji lub opcji z popychaczem), a dodatkowo dają możliwość na komunikację kluczowych korzyści produktu.

Traye Beverages (materiał partnera)

Rynek produktów convenience mierzy się z różnymi wyzwaniami – począwszy od zmieniającej się struktury rynku detalicznego, poprzez rosnącą presję konkurencji, aż do potrzeb konsumentów, którzy oczekują nowych smaków, wyższej jakości produktów i pozytywnych doświadczeń zakupowych. Dzisiejszy konsument zwraca uwagę nie tylko na właściwości wybranego produktu. Ważne są również subiektywne odczucia i emocje, jakich doświadcza. Sklepy, które zepewniają najlepsze doświadczenia zakupowe mogą liczyć na wyższe profity niż konkurencja. Rozwiązania HL Display nie tylko wpływają na podniesienie wartości danego sklepu i poprawę jego wizerunku w oczach konsumetów, ale też ograniczają koszty pracy pracowników, redukują straty produktowe i co najważniejsze generują wzrost przychodów.

O HL Display
Założona w 1954 roku firma HL Display pomaga sprzedawcom detalicznym i producentom na całym świecie w tworzeniu atrakcyjnych i dochodowych środowisk sklepowych, które wzmacniają doświadczenie zakupowe konsumentów. HL Display współpracuje z klientami w celu zwiększenia sprzedaży, napędzania automatyzacji, inspirowania kupujących i zmniejszenia ilości odpadów. Wszystkie te czynniki składają się na przyjemny odbiór sklepu przez klienta, skłaniają go do wejścia, zakupu i co równie ważne – do powrotu.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także