17.04.2023 / 11:36
StoryEditor

Sławomir Leszczyński, Makro Polska: To dobry czas dla marek własnych [WIDEO]

Makro będzie rozwijać ofertę produktów pod markami własnymi (fot. Shutterstock)
Kryzys, z którym się mierzymy, w tym przede wszystkim inflacja, jest czynnikiem zdecydowanie sprzyjającym dalszemu rozwojowi marek własnych. Wśród konsumentów pojawia się obecnie tzw. „syndrom smart shoppingu”. Polacy zastanawiają się nad tym, jak zabezpieczyć swoje potrzeby zakupowe poprzez wejście na nieco niższy pułap cenowy – mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Sławomir Leszczyński, dyrektor pionu handlowego Makro Polska.

Ekspert zaznacza, że rozwój marek własnych nie ogranicza się do segmentu produktów tanich. – Nie jest tak, że konsument kupujący dotychczas wyroby z półki super-prem...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.09.2025 / 17:24
StoryEditor
Roślinna żywność pod ostrzałem. Czy Parlament Europejski zakaże używania tradycyjnych nazw dla alternatyw mięsa?
Parlament Europejski ponownie głosuje nad nazwami roślinnych alternatyw mięsa (fot. Lefteris kallergis/Unsplash)

Nazewnictwo produktów roślinnych powraca do unijnej agendy politycznej. Komisja Rolnictwa Parlamentu Europejskiego poparła propozycję zakazu stosowania określeń takich jak "burger", "kiełbasa" czy "stek" w odniesieniu do roślinnych alternatyw mięsa. Czy zmiana prawa faktycznie chroni konsumentów, czy raczej ogranicza rozwój dynamicznie rosnącego rynku?

8 września Komisja Rolnictwa Parlamentu Europejskiego zagłosowała za ograniczeniem stosowania nazw tradycyjnie kojarzonych z mięsem w odniesieniu do roślinnych zamienników. Prop...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.09.2025 / 16:19
StoryEditor
Kaufland (prawie) gotowy na system kaucyjny. Wiemy, jak będzie wyglądał zwrot opakowań w niemieckiej sieci
Do połowy 2026 r. wszystkie sklepy Kaufland mają być wyposażone w urządzenia do zbiórki opakowań objętych systemem kaucyjnym (fot. Shutterstock)

Sieć Kaufland ma obecnie w Polsce 253 sklepy. W większości z nich już pojawiły się specjalne automaty, które przyjmują butelki i puszki oznaczone symbolem systemu kaucyjnego. Co klienci za nie dostają?

Kaufland dołącza do sieci, które chwalą się, że są gotowe na wejście w życie systemu kaucyjnego. Jak niemiecki gracz detaliczny, który podobnie jak Lidl należy do Grupy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. wrzesień 2025 18:59