13.04.2018/11:19

Słodki prezent na ważną uroczystość

Przed nami część roku obfitująca w popularne okazje do świętowania: Dzień Matki, Dzień Dziecka, okres komunijny. Pamiętajmy, że słodycze należą do czołówki najczęściej wybieranych prezentów. Zadbajmy o atrakcyjną ofertę pralin, bombonier, słodkości, które uradują najmłodszych konsumentów. 

Na rynku słodyczy ożywienie – dzięki większej sile nabywczej Polaków po kilku latach stagnacji sprzedaż obiecująco rośnie. Obok produktów wpisujących się w trendy prozdrowotne – tu dynamika należy do najwyższych – szczególnie dobrze radzą sobie wyroby czekoladowe (zwłaszcza figurki czekoladowe, które nabrały wiatru w żagle), słodycze dla dzieci (figurki, ale nie tylko – doskonałe wyniki mają cukierki miękkie, przede wszystkim żelki), a także słodkości z wyższej półki. 

Minimalizm? Niekoniecznie
Wszystkie wymienione wyżej produkty, jeśli tylko są atrakcyjnie zapakowane i umiejętnie wyeksponowane, konsumenci postrzegają jako ofertę prezentową. A pamiętajmy, że słodycze tradycyjnie należą do najchętniej wybieranych podarunków. Co prawda, w związku z bogaceniem się społeczeństwa nie są już podstawą prezentu, a jego słodkim uzupełnieniem, ale wiele osób nie wyobraża sobie wyjątkowych okazji bez bombonierki. Bywa, że słodycze są kupowane w związku z wyjątkowym świętem, ale niekoniecznie po to, by służyły jako prezent – w przypadku słodyczy duże znaczenie ma tzw. trend „sharingu”, czyli umilania chwil spędzanych z rodziną czy bliskimi znajomymi smakołykami, które je się wspólnie. 

Jeśli chodzi o stronę estetyczną opakowań, to wprawdzie zapanowała moda na bardziej wyrafinowane, a często i mniejsze formy (np. opakowania zawierające tylko kilka pralinek) oraz minimalistyczny design, ale takie okazje jak komunie święte czy Dzień Matki rządzą się swoimi prawami i w ich przypadku konsumenci oczekują, że produkt będzie raczej bezpośrednio nawiązywał do danej okazji i będzie w większym opakowaniu. Dlatego słodycze komunijne niezmiennie są utrzymane w jasnej stylistyce, zaś na opakowaniach widnieją wizerunki rozmodlonych dzieci; na bombonierkach dla matek wciąż popularnym wzorem są kwiaty. Tylko oferta na Dzień Dziecka z roku na rok się zmienia – wiadomo, najmłodsi konsumenci szybko się nudzą i muszą być nieustannie zaskakiwani. Warto przy tym pamiętać, że choć dzieci najchętniej sięgają po produkty o ciekawym kształcie czy strukturze, w kolorowych, atrakcyjnych opakowaniach, opakowania te powinny być również zgodne z najnowszymi trendami i niezbyt infantylne. Współczesne dzieci (od pewnego wieku oczywiście) są bardzo wyczulone na to, by produkt ich nie „odmładzał”. To, co jedzą lub piją, ma być furtką do świata nastolatków…

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Sara 19.04.2018

    Słodycze to najlepszy prezent :) Oczywiscie jak ktoś nie ma problemów z wagą. Moja siostra jak miała imieniny to wysłałam jej pocztą kwiatową kosz wypełniony słodyczami.. Opędzlowała wszytko, jej chłopak mówił, że się z nim nie podzieliła nawet..

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.