30.05.2016/07:21

Słodkie perspektywy słonych przekąsek

Tegoroczne lato może być rekordowe dla kategorii przekąsek, bo sprzyjają temu wyjątkowe okazje. Nie sposób ich nie wykorzystać.

Wartość rynku słonych przekąsek w Polsce wynosi około 2,4 mld zł. W ciągu roku statystyczny Polak zjada niemal 3,5 kg takich produktów. Co roku notowane są delikatne, jednoprocentowe wzrosty. Rynek jest dość skoncentrowany, liczy się kilku głównych graczy – często to firmy z dużym, zagranicznym kapitałem. Gros udziałów w sprzedaży, sięgających blisko 45 proc., mają chipsy (ich sprzedaż w 2014 roku wzrosła o 3 proc), połowę (22 proc.) notujące tendencje wzrostowe chrupki, 18 proc. wypiekane krakersy i paluszki, około 8 proc. orzeszki, zaś reszta należy do mniej popularnych nachosów czy popcornu.

Smak na nowości

Wprawdzie od wielu lat dominuje u nas przywiązanie do przekąsek o zdecydowanym smaku, przede wszystkim papryki i zielonej cebulki, ale za to Polacy nie stronią od nowych propozycji i chętnie eksperymentują. Dlatego trzeba trzymać rękę na pulsie i, składając zamówienia, sięgać po serie limitowane i okazjonalne bardzo często oferowane przez producentów – Takie przekąski rotują u nas doskonale, bo w pobliżu mamy kilka szkół i młodzież bardzo często nas odwiedza. Młodzi sięgają najchętniej po produkty o smaku paprykowym, serowym oraz po pojawiające się często nowości – stwierdza Blanka Mikołajczyk, kierowniczka dużego sklepu Topaz w Węgrowie. – Jakiś czas temu zmieniliśmy pozycjonowanie chipsów i chrupek. Znikały szybko z półek, więc przenieśliśmy je w jeszcze bardziej eksponowane miejsca. Teraz są na wysokości wzroku i efekty są jeszcze lepsze.

Polowanie na kibica

Jak dodaje nasza rozmówczyni, najmłodsi przede wszystkim sięgają po najmniejsze i średnie opakowania. Jeśli akurat jest promocja gazetkowa, kupują także duże paczki, jednak one są domeną starszych smakoszy, którzy zaopatrują się w nie na weekendowe spotkania wśród przyjaciół, grille i wspólne oglądanie sportowych imprez. Zbliżające się czerwcowe piłkarskie mistrzostwa Europy we Francji oraz rozgrywane w lipcu Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro to dla sieciowych kupców sygnał, że w tej kategorii będzie się naprawdę dużo działo. Już wiadomo, że pojawią się limitowane serie dla kibiców. Dotyczy to nietypowych smaków, ale też niespotykanych kształtów czy opakowań oraz nietypowych zestawów. Warto szykować na nie jak najlepsze miejsce na swoich półkach, bo to pewniaki. Tym bardziej że apetyty polskich kibiców futbolowych są nienasycone i bez względu na to, jaki będzie wynik, będą kupowali na potęgę, nie tylko piwa, chipsy, chrupki czy orzeszki.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.