20.10.2016/20:26

Śniadania Polaków wciąż bardzo tradycyjne

Aż czterech na pięciu Polaków uważa, że ich śniadania są zdrowe – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Najchętniej sięgamy po pieczywo, wędlinę i ser, przy okazji pijąc głównie herbatę lub kawę.

Z sondażu ARC Rynek i Opinia wynika, że w dni robocze niemal połowa respondentów (48 proc.) je śniadania między godziną 6 a 8 rano, a co trzeci robi to w przedziale 8-10. Co dziesiąta osoba pierwszy posiłek w ciągu dnia roboczego spożywa dopiero po godzinie 10, co dwunasta natomiast (8 proc.) przed 6 rano.

Z kolei w weekend śniadania jemy później. Największy odsetek badanych (60 proc.) deklaruje, że robi to między 8 a 10. W weekend także dwukrotnie więcej respondentów (20 proc.) w porównaniu do dni roboczych spożywa śniadanie po godzinie 10. Przed 8 rano śniadanie w weekend je co piąty badany (20 proc.).

Królują herbata i kawa

Niemal co drugi badany (44 proc.) do śniadania pije herbatę, a co trzeci – kawę. Rzadko do kubków i szklanek trafiają mleko czy kakao. – Ciepły napój to nieodzowny element śniadania, zwłaszcza w naszym klimacie. Herbata do pierwszego posiłku to doskonały wybór zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci – komentuje Anna Justyniarska, junior PR-digital manager w spółce Herbapol-Lublin. Wskazuje, że poza najpopularniejszymi wśród konsumentów herbatami czarnymi oferta firmy obejmuje także herbaty owocowe, w ulubionych smakach Polaków: malin, owoców leśnych, truskawek i wiśni. – Co istotne, nie zawierają one teiny, dlatego polecamy je również dzieciom – mówi Anna Justyniarska.

Pieczywo, wędlina, ser

Najpopularniejsze na śniadania są tradycyjne kanapki. Polacy wybierają przy tym pieczywo, wędliny, sery. Co czwarty konsument je płatki śniadaniowe lub musli. Co ciekawe, mężczyźni częściej niż kobiety na śniadanie spożywają ser (39 proc. mężczyzn vs 31 proc. kobiet), konserwy mięsne i rybne (odpowiednio 5 proc. vs 1 proc.) oraz ryby (3 proc. vs 1 proc.). Kobiety natomiast częściej niż mężczyźni sięgają po płatki śniadaniowe czy musli (30 proc. kobiet vs 17 proc. mężczyzn), nabiał (23 proc. vs 13 proc.) oraz owoce (odpowiednio 9 proc. kobiet i 5 proc. mężczyzn).

– Wyniki raportu są optymistyczne. Cieszą tym bardziej, że jako partner strategiczny kampanii „Jem drugie śniadanie” propagujemy ideę jedzenia zdrowej, dobrze zbilansowanej kanapki, nie tylko na pierwsze, ale przede wszystkim drugie śniadanie. Pozwoli to uniknąć przypadkowych, niezdrowych przekąsek. Moc dobrze zbilansowanej kanapki jest ogromna. Od odpowiednich proporcji węglowodanów, tłuszczów oraz białek w dużej mierze zależy nasze dobre samopoczucie oraz witalność – stwierdza Małgorzata Sienkiewicz, specjalista ds. komunikacji w Zakładach Tłuszczowych Bielmar.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.