18.02.2021/11:17

Spada frekwencja w centrach handlowych

Średnia odwiedzalność obiektów handlowych w drugim tygodniu lutego 2021 roku była niższa o około 10 punktów procentowych niż w pierwszych dniach po pełnym otwarciu galerii i w dni handlowe wyniosła 76 proc. ubiegłorocznej – wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Odwiedzalność w centrach handlowych w drugim tygodniu lutego była średnio o 7-10 p.p. niższa niż w pierwszym tygodniu handlu po zakończeniu lockdownu, kiedy obserwowaliśmy efekt odroczonych zakupów wraz z realizowaniem potrzeb wynikających z sytuacji pogodowej i osiągnęła wartości w zależności od dnia średnio o 25-30 proc. niższe w porównaniu do ubiegłego roku.

Zebrane dane pokazują różnice w odwiedzalności bardzo dużych i średnich obiektów. Nieruchomości największe o powierzchni przekraczającej 60 tys. mkw. GLA odnotowały odwiedzalność o ok. 30-40 proc. niższą niż w roku ubiegłym. Większą popularnością cieszyły się centra o średniej wielkości (20-60 tys. mkw. GLA), które zanotowały odwiedzalność na poziomie ok. 80 proc w stosunku do 2020 roku.

 

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • były klient galerii 18.02.2021

    A może są klienci tacy jak ja, którzy doszli do wniosku, że zamiast tracić cenny czas na wykonywanie pieszo kilometrów po kolejnych sklepach w galeriach, pozamawiają sobie co chcą do domu kurierem, do paczkomatu albo do punktu odbioru po drodze z pracy? Klikam sobie siedząc wygodnie na kanapie, nie słucham irytującej głośnej muzyki jaka jest w wielu sklepach, nie muszę szukać na setkach wieszakach czegoś w moim rozmiarze itp itd. Sama oszczędność czasu, który można wykorzystać dla siebie albo rodziny!

  • bronsky69 18.02.2021

    Po pandemii będzie odwrotnie.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także