21.02.2020/13:11

Spadają udziały marki własnej w sprzedaży Biedronki

W 2018 r. sprzedaż produktów pod marką własną Biedronki stanowiła 42,6 proc. ogólnej sprzedaży produktów, w roku 2019 ich udział spadł do 40,3 proc. To kolejny rok z rzędu, kiedy marka własna traci udziały w sprzedaży sklepów sieci.

Zmiany wynikają głównie z wprowadzania na półki sklepów sieci kolejnych produktów markowych i rozwijanej aktywności w obszarze akcji typu in-out.

Jednocześnie spółka wprowadza coraz więcej innowacji pod marką własną, które są w stanie generować dodatkowe marże. w ubiegłym roku do stałego asortymentu operator wprowadził 139 produktów private label, m.in. pod markami GoBio, czy GoVege.

Pedro Soares Dos Santos, prezes zarządu i CEO Grupy Jeronimo Martins podkreślił, że tworząc marki własne firma musi pamiętać o eliminowaniu z ich składu soli, tłuszczu i cukru. - Aby to robić nie potrzebujemy wprowadzenia podatku cukrowego - wskazał Pedro Soares Dos Santos.

Dodał, że reformulacja produktów i ograniczenie wspomnianych dodatków jest istotnym celem w strategii sieci.

Spółka Jeronimo Martins Polska zarządza w naszym kraju siecią ponad 3000 sklepów Biedronka.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.