27.11.2018/09:22

Spadło zainteresowanie wyprzedażami w AliExpress z okazji Dnia Singla

Tegoroczne wyprzedaże na AliExpress, zorganizowane z okazji obchodzonego w Chinach 11 listopada Dnia Singla, okazały się mniej popularne niż przed rokiem. Jak wynika z badania Gemius/PBI, w trakcie trwania tzw. Global Shopping Festival, domena i aplikacja AliExpress zanotowały o 10 mln odsłon mniej niż przed rokiem.

W 2017 roku domena aliexpress.com oraz aplikacja AliExpress wygenerowały w dniach 10-12 listopada 70,5 mln odsłon, zaś w tym roku - 60,3 mln odsłon. Co prawda w ubiegłym roku promocja trwała tylko 11 listopada, jednak tylko tego dnia serwis i aplikacja zanotowały aż 47,5 mln odsłon.

Różnice na korzyść roku ubiegłego widać także, gdy spojrzymy na dane dotyczące tzw. "realnych użytkowników", którzy odwiedzili stronę aliexpress.com lub skorzystali z aplikacji AliExpress. 10 listopada 2018 było ich prawie o 400 tys. mniej niż w 2017, dzień później o 700 tys. mniej niż przed rokiem, a 12 listopada o 200 tys. mniej niż w tego samego dnia w 2017 r.

Przyglądając się aktywności kupujących podczas tegorocznego festiwalu, można zauważyć ciekawą zależność. Strona aliexpress.com w dniach 10 i 12 listopada cieszyła się praktycznie taką samą popularnością zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn (50 proc. vs 50 proc. przez oba dni). Co ciekawe, w kulminacyjnym dniu tegorocznej promocji (11 listopada), strona była bardziej oblegana przez mężczyzn (58 proc. vs 42 proc.).

Z kolei, jeżeli chodzi o osoby korzystające z aplikacji AliExpress w trakcie festiwalu promocji, w przeważającej większości były to kobiety przez wszystkie dni jej trwania: 90 proc. vs 10 proc. 10 listopada; 86 proc. vs 14 proc. 11 listopada; 85 proc. vs 15 proc. 12 listopada).

Przyglądając się temu, jaki procent użytkowników korzysta ze strony aliexpress.com, a jaki z aplikacji AliExpress, również udało się zauważyć ciekawą zależność. Otóż mieszkańcy wsi, jako jedyna grupa pod względem wielkości miejsca zamieszkania, częściej korzystali w trakcie wyprzedaży z aplikacji AliExpress niż ze sklepu aliexpress.com.

Pomimo słabszych niż przed rokiem wyników odsłon Alibaby w ramach Global Shopping Festival, platforma kontynuuje umacnianie się na polskim rynku e-commerce. W październiku ten marketplace zanotował 4,7 mln unikalnych użytkowników i ponad 175 mln odsłon, co dało platformie pozycję wicelidera rankingu kategorii - wynika z badania Gemiusa.

Przyglądając się danym Gemius/PBI z października 2018 oraz danym kolejno z 10, 11 i 12 listopada, można zauważyć, że platforma była wiceliderem niemal we wszystkich rankingach uwzględniających demografię. Wyjątkiem jest grupa wiekowa 55+ (chińska platforma znajduje się na 5 miejscu za Allegro, Media Expert, Euro RTV AGD i Empikiem), grupa użytkowników mieszkających w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców (tutaj AliExpress jest 3, wyprzedza go Allegro i Empik) oraz grupa mężczyzn – tutaj omawiany marketplace również jest na 3 miejscu, za Allegro i sklepem Media Expert.

– Tegoroczna wyprzedaż na AliExpress rzeczywiście cieszyła się mniejszym zainteresowaniem ze strony kupujących  niż ubiegłoroczna edycja. Możliwe, że udział w tym miała coraz większa popularność wydarzeń takich jak Black Friday czy Cyber Monday, które odbywają się zaledwie kilkanaście dni po 11 listopada, w tym roku są to odpowiednio 23 i 26 listopada - zauważa  Katarzyna Binert, e-commerce manager w Gemius Polska.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • vaclav 03.12.2018

    polski i dobrze że się tak rozwija, już ponad 480 sklepów chyba

  • gad 02.12.2018

    No polski polski, a jaki

  • olo 30.11.2018

    ME Polskie serio jest?

  • remek 27.11.2018

    ja tam też wolę takie całkowicie polskie media expert z fajnymi promocjami niż jakieś niezaufane pierdoły z Chin

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.