19.04.2016/11:12

Spadły przychody PepsiCo

Kwartalne przychody koncernu PepsiCo spadły o 2,9 proc. do 11,86 mld dol. w porównaniu z 12,22 mld dol. w analogicznym okresie ubiegłego roku – podał Lebensmittel Zeitung.

Analitycy spodziewali się sprzedaży na poziomie 11,88 mld dol. Jak tłumaczy spółka, spadek był spowodowany słabszą sprzedażą napojów gazowanych i przekąsek w Ameryce Północnej. Zysk netto koncernu spadł do 931 mln dol. (64 centów na akcję) z 1,22 mld dol., czyli 81 centów na akcję, w tym samym okresie rok temu. W bieżącym roku obrotowym PepsiCo oczekuje 4-proc. wzrostu przychodów organicznych oraz zysku netto na jedną akcję w wysokości 4,66 dol. w porównaniu do 4,57 dol. w roku obrotowym 2015. Analitycy spodziewają się zysku na poziomie 4,7 dol. na akcję.
PepsiCo to jeden z największych na świecie producentów i sprzedawców napojów bezalkoholowych oraz przekąsek. Do koncernu należą m.in. marki Pepsi, Lay’s, Cheetos oraz Lipton Ice Tea.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.