SPAR uruchomił serwis online dla swoich franczyzobiorców w Norwegii
Od roku sieć SPAR Norwegia coraz mocniej koncentruje się na sprzedaży online, co ma zmniejszyć wyzwania związane z dużymi odległościami pomiędzy sklepami i pomóc w biznesie niezależnym detalistom z całego kraju. Firma SPAR Partner opracowała prosty i intuicyjny w obsłudze serwis online i zainwestowała w najlepsze technologie, aby ułatwić swoim franczyzobiorcom efektywne i wydajne wejście w e-commerce.
EUROSPAR Hunstad jest pierwszym sklepem SPAR na północy Norwegii, który uruchomił sprzedaż online, zapewniając swoim klientom z okolic miejscowości Bodø dostęp do wysokiej jakości świeżych towarów. Zamówienia są kompletowane przez te same osoby, które obsługują klientów w sklepie stacjonarnym. Ma to upewnić klientów, że kupując online otrzymają równie dobre produkty jak podczas zakupów stacjonarnych.
Ceny i asortyment w obu przypadkach są takie same, a klienci mają możliwość samodzielnego odbioru zamówienia lub skorzystania z dostawy do domu. Zamówienia złożone do 10 rano są dostarczane tego samego dnia.
Serwis zapamiętuje historię zakupów klienta, ma też funkcję podpowiedzi. Ciekawą funkcjonalnością jest sekcja z przepisami kulinarnymi, w której za jednym kliknięciem zamawia się wszystkie produkty potrzebne do przyrządzenia danej potrawy. Można też wskazać liczbę stołowników, a system odpowiednio przeliczy ilości potrzebnych składników.
Asortyment oferty online różni się w przypadku poszczególnych sklepów. Liczba SKU sięga od 5 do 9 tys. pozycji. Pierwsze doświadczenia z nowym systemem są bardzo obiecujące. Średni koszyk online jest w poszczególnych przypadkach pięć do sześciu razy wyższy od stacjonarnego.
3