Specjał inwestuje w kompetencje pracowników
GK Specjał rozszerza i udoskonala swój program szkoleń dla pracowników. Kompetencje „miękkie” są w koncernie cenione na równi z wiedzą i umiejętnościami czysto profesjonalnymi.
90% pracowników korzysta z firmowej platformy e-learningowej Uniwersytet Przedsiębiorczości
Dbałość o podnoszenie kwalifikacji kadry pracowniczej jest w dzisiejszych czasach niekwestionowanym warunkiem utrzymania przewagi konkurencyjnej. Pozycja pracowników na rynku pracy rośnie, coraz trudniej o ludzi z odpowiednimi kwalifikacjami. Ci najbardziej poszukiwani traktują możliwość osobistego rozwoju zawodowego niemal na równi z motywacją finansową. Te tendencje zostały dobrze rozpoznane w GK Specjał. Firma już od kilku lat realizuje własną politykę szkoleniową. W ostatnim czasie wprowadzono tam nowe, bardziej intensywne formy inwestowania w ludzi.
Określenie „kapitał ludzki” nie jest tylko ładnie brzmiącym sloganem. Kompetentni i zmotywowani pracownicy są naprawdę najcenniejszym kapitałem naszej firmy, jej fundamentem. W całej Polsce zatrudniamy obecnie ponad 5740 pracowników, w różnych branżach – FMCG, medycznej, ochroniarskiej czy finansowej – ponieważ tak szeroka jest struktura grupy kapitałowej. Program szkoleń i kursów traktujemy jak inwestycję. I mogę zapewnić, że jest to inwestycja o wysokiej stopie zwrotu – przekonuje Krzysztof Tokarz, prezes zarządu GK Specjał.
Kursy wewnętrzne to stała praktyka w Specjale. W ostatnich latach firma powiększyła skalę działań związanych z edukacją pracowników i wdrożyła własne narzędzie e-learningowe.
Wkroczyliśmy na nowy etap rozwoju programu. Nie koncentrujemy się wyłącznie na szkoleniach dedykowanych wybranym grupom personelu. Programem objęci są wszyscy pracownicy, adekwatnie do zajmowanego stanowiska. Tylko w zeszłym roku udział w szkoleniach wewnętrznych wzięło 1000 pracowników. Cyklicznie przeprowadzane są również audyty badające zapotrzebowanie pracowników na nowe szkolenia – mówi Krzysztof Tokarz.
Pracownicy świadomi swoich praw
Znamienne dla podejścia firmy są działania edukacyjne z zakresu prawa pracy i praw pracowniczych. Nie jest to praktyka powszechna na rynku, tymczasem przynosi ona świetne rezultaty. Szkoleni są zarówno szeregowi pracownicy, jak i kadra menedżerska.
Na kursach przekazujemy wiedzę dotyczącą praktycznych aspektów prawa pracy, na przykład czasu pracy. Świadomość, że firma respektuje prawa pracowników, wpływa na ich motywację i lojalność. Poza tym, przy tak dużej skali zatrudnienia, dla firmy jest korzystne, gdy świadomi pracownicy sami eliminują możliwość wystąpienia ewentualnych nadużyć czy błędów – komentuje Halina Pączka, Dyrektor działu personalnego GK Specjał.
90 procent pracowników korzysta z e-learningu
4 komentarze
-
01.02.2017
Potwierdzam są szkolenia. Prezes inwestuje. Fajnie to zaczyna w końcu wyglądać.
-
01.02.2017
tylko trzy cytaty z Tokarza i zadnego zdjęcia Prezesa? Lipa!
-
01.02.2017
Fajnie, ale czy to rzeczywiście tak wygląda? Ciekawe, co na to pracownicy. Może ktoś się wypowie - oczywiście pod nickiem :)
-
01.02.2017
Super takie inicjatywy przynoszą same plusy. Brawo specjal
4