01.02.2017/07:00

Specjał inwestuje w kompetencje pracowników

GK Specjał rozszerza i udoskonala swój program szkoleń dla pracowników. Kompetencje „miękkie” są w koncernie cenione na równi z wiedzą i umiejętnościami czysto profesjonalnymi.

90% pracowników korzysta z firmowej platformy e-learningowej Uniwersytet Przedsiębiorczości

Dbałość o podnoszenie kwalifikacji kadry pracowniczej jest w dzisiejszych czasach niekwestionowanym warunkiem utrzymania przewagi konkurencyjnej. Pozycja pracowników na rynku pracy rośnie, coraz trudniej o ludzi z odpowiednimi kwalifikacjami. Ci najbardziej poszukiwani traktują możliwość osobistego rozwoju zawodowego niemal na równi z motywacją finansową. Te tendencje zostały dobrze rozpoznane w GK Specjał. Firma już od kilku lat realizuje własną politykę szkoleniową. W ostatnim czasie wprowadzono tam nowe, bardziej intensywne formy inwestowania w ludzi.

Określenie „kapitał ludzki” nie jest tylko ładnie brzmiącym sloganem. Kompetentni i zmotywowani pracownicy są naprawdę najcenniejszym kapitałem naszej firmy, jej fundamentem. W całej Polsce zatrudniamy obecnie ponad 5740 pracowników, w różnych branżach – FMCG, medycznej, ochroniarskiej czy finansowej – ponieważ tak szeroka jest struktura grupy kapitałowej. Program szkoleń i kursów traktujemy jak inwestycję. I mogę zapewnić, że jest to inwestycja o wysokiej stopie zwrotu – przekonuje Krzysztof Tokarz, prezes zarządu GK Specjał.

Kursy wewnętrzne to stała praktyka w Specjale. W ostatnich latach firma powiększyła skalę działań związanych z edukacją pracowników i wdrożyła własne narzędzie e-learningowe.

Wkroczyliśmy na nowy etap rozwoju programu. Nie koncentrujemy się wyłącznie na szkoleniach dedykowanych wybranym grupom personelu. Programem objęci są wszyscy pracownicy, adekwatnie do zajmowanego stanowiska. Tylko w zeszłym roku udział w szkoleniach wewnętrznych wzięło 1000 pracowników. Cyklicznie przeprowadzane są również audyty badające zapotrzebowanie pracowników na nowe szkolenia – mówi Krzysztof Tokarz.

Pracownicy świadomi swoich praw

Znamienne dla podejścia firmy są działania edukacyjne z zakresu prawa pracy i praw pracowniczych. Nie jest to praktyka powszechna na rynku, tymczasem przynosi ona świetne rezultaty. Szkoleni są zarówno szeregowi pracownicy, jak i kadra menedżerska.

Na kursach przekazujemy wiedzę dotyczącą praktycznych aspektów prawa pracy, na przykład czasu pracy. Świadomość, że firma respektuje prawa pracowników, wpływa na ich motywację i lojalność. Poza tym, przy tak dużej skali zatrudnienia, dla firmy jest korzystne, gdy świadomi pracownicy sami eliminują możliwość wystąpienia ewentualnych nadużyć czy błędów – komentuje Halina Pączka, Dyrektor działu personalnego GK Specjał.

90 procent pracowników korzysta z e-learningu

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • Sakaducz 01.02.2017

    Potwierdzam są szkolenia. Prezes inwestuje. Fajnie to zaczyna w końcu wyglądać.

  • qwe 01.02.2017

    tylko trzy cytaty z Tokarza i zadnego zdjęcia Prezesa? Lipa!

  • kaakaadoo 01.02.2017

    Fajnie, ale czy to rzeczywiście tak wygląda? Ciekawe, co na to pracownicy. Może ktoś się wypowie - oczywiście pod nickiem :)

  • Tapir 01.02.2017

    Super takie inicjatywy przynoszą same plusy. Brawo specjal

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.