Specjał porządkuje ofertę franczyzową
Spółka PSH Nasz Sklep przystąpiła do porządkowania oferty franczyzowej. Obecnie obejmuje ona cztery formaty: Delikatesy Premium, Delikatesy Sezam, Nasz Sklep oraz Nasz Sklep Express. – W 2013 roku chcemy się skupić na rozwoju placówek Premium. Nie zapomnimy również o pozostałych formatach, dlatego równocześnie uatrakcyjniane będą warunki współpracy dla franczyzobiorców Delikatesów Sezam oraz Naszego Sklepu – zapowiada Jan Sałata, wiceprezes spółki PSH Specjał. Celem na koniec grudnia br. jest 2800 placówek, co oznacza przyrost ich liczby o około 600 w ciągu roku. W ekspansji terytorialnej sieci z pewnością pomogą nowe oddziały GK Specjał, uruchomione przed kilkoma miesiącami w Łodzi oraz na Pomorzu.
Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, podkreśla, że zainteresowanie ze strony detalistów ofertą Premium jest coraz większe i warto było w związku z tym poszerzyć zespół zajmujący się rozwojem tego formatu. Powstał silny dział informatyczny, zwiększyła się też ekipa nadzorująca otwarcia sklepów i wspierająca detalistów w bieżącej działalności. Specjał przygotowuje obecnie również sklepy wzorcowe w poszczególnych formatach, co ma pomóc w pozyskiwaniu potencjalnych franczyzobiorców. Gdy detalista zdecyduje się na twardą franczyzę, sieć uczestniczy w przygotowaniu sklepu od projektu do otwarcia. Franczyzobiorca może liczyć na elastyczność w zakresie finansowania inwestycji. Przeprowadzane są szkolenia dla personelu. Sklepy otrzymują bardzo dobry system informatyczny, współpracujący z centralą, a także nowe planogramy. Rebranding nie zajmuje dużo czasu. Gdy w połowie lutego br. uruchamiano placówkę Premium w Bełżcu, sklep był zamknięty tylko przez jeden dzień. A potem, po kilku tygodniach, odnotowano dwucyfrowy wzrost obrotów.
(WN)
Wiadomości Handlowe, Nr 4 (124) Kwiecień 2013
7