Sprzedawcy mają uczyć klientów higieny w czasie epidemii
Widzisz niewłaściwe zachowanie klienta, zwróć mu uwagę – Ministerstwo Rozwoju edukuje detalistów, którzy obsługują konsumentów w czasie szalejącej epidemii.
W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, resort rozwoju przygotował zalecenia dla placówek handlowych i usługowych, w szczególności sklepów spożywczych, drogerii, placówek pocztowych, piekarni i pralni.
W obiektach handlowych i usługowych zaleca zwracać klientom uwagę na konieczność zachowania bezpiecznej odległości w kolejkach i przy kasie (przynajmniej 1-1,5 m).
Nie obawiać się zwracać uwagi współpracownikowi i klientowi, aby nie kasłał i nie kichał w naszym kierunku, ani na produkty spożywcze, promować dokonywanie płatności bezgotówkowych.
Są też zalecenia dla sprzedawców
Resort rozwoju zaleca też promowanie regularnego i dokładnego mycie rąk przez pracowników obiektów handlowych wodą z mydłem lub ich dezynfekcję środkiem na bazie alkoholu (min. 60 proc.).
W szczególności przed rozpoczęciem pracy, przed kontaktem z żywnością, która jest przeznaczona do bezpośredniego spożycia, ugotowana, upieczona, usmażona, po obróbce lub kontakcie z żywnością surową, nieprzetworzoną, po zajmowaniu się odpadami/śmieciami, po zakończeniu procedur czyszczenia/dezynfekcji, po skorzystaniu z toalety, po kaszlu, kichaniu, wydmuchaniu nosa oraz po jedzeniu, piciu lub paleniu i po kontakcie z pieniędzmi.
3