15.03.2020/13:22

Sprzedawcy mają uczyć klientów higieny w czasie epidemii

Widzisz niewłaściwe zachowanie klienta, zwróć mu uwagę – Ministerstwo Rozwoju edukuje detalistów, którzy obsługują konsumentów w czasie szalejącej epidemii.

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, resort rozwoju przygotował zalecenia dla placówek handlowych i usługowych, w szczególności sklepów spożywczych, drogerii, placówek pocztowych, piekarni i pralni.

W obiektach handlowych i usługowych zaleca zwracać klientom uwagę na konieczność zachowania bezpiecznej odległości w kolejkach i przy kasie (przynajmniej 1-1,5 m).

Nie obawiać się zwracać uwagi współpracownikowi i klientowi, aby nie kasłał i nie kichał w naszym kierunku, ani na produkty spożywcze, promować dokonywanie płatności bezgotówkowych.

Są też zalecenia dla sprzedawców

Resort rozwoju zaleca też promowanie regularnego i dokładnego mycie rąk przez pracowników obiektów handlowych wodą z mydłem lub ich dezynfekcję środkiem na bazie alkoholu (min. 60 proc.).

W szczególności przed rozpoczęciem pracy, przed kontaktem z żywnością, która jest przeznaczona do bezpośredniego spożycia, ugotowana, upieczona, usmażona, po obróbce lub kontakcie z żywnością surową, nieprzetworzoną, po zajmowaniu się odpadami/śmieciami, po zakończeniu procedur czyszczenia/dezynfekcji, po skorzystaniu z toalety, po kaszlu, kichaniu, wydmuchaniu nosa oraz po jedzeniu, piciu lub paleniu i po kontakcie z pieniędzmi.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.