10.08.2016/22:33

Beiersdorf chce zwiększyć sprzedaż w segmencie działalności konsumenckiej o 3-4 proc.

Firma Beiersdorf odnotowuje wzrosty pomimo niekorzystnych warunków rynkowych. Sprzedaż Grupy w pierwszych sześciu miesiącach 2016 r. w ujęciu organicznym wzrosła o 2,8 proc.

Sprzedaż nominalna firmy Beiersdorf spadła o 1,3 proc. z 3,402 mld euro do 3,358 mld euro z powodu negatywnego wpływu kursu wymiany walut. EBIT Grupy wzrósł z 508 mln euro do 513 mln euro. Marża EBIT zanotowała dalszy wzrost i osiągnęła 15,3 proc., w porównaniu z 14,9 proc. w poprzednim roku. Wyniki te udało się osiągnąć pomimo niekorzystnych warunków ekonomicznych na wielu rynkach. Beiersdorf zachowuje ostrożny optymizm w stosunku do całego roku i potwierdza swoje prognozy.

- Beiersdorf nadal kroczy po ścieżce rentownego wzrostu. Po raz kolejny udało się nam zwiększyć sprzedaż i zyski, zwiększając swój udział w rynku i opierając się trudnym warunkom rynkowym – powiedział Stefan F. Heidenreich, prezes zarządu Beiersdorf AG.

I dodał: - Utrzymujące się na świecie tendencje ekonomiczne i polityczne zwiększyły ogólną niepewność konsumentów, jak również i presję konkurencyjną. Odnoszenie sukcesów w takich warunkach nie jest łatwe. Beiersdorf w dalszym ciągu koncentruje się na swoich głównych atutach: swoich markach, zdolności do innowacji i poszerzaniu swojej obecności na rynkach wschodzących. Ogólnie rzecz biorąc, patrzymy na cały rok z ostrożnym optymizmem”.

Sprzedaż Grupy w ujęciu organicznym w pierwszych sześciu miesiącach 2016 r. wzrosła o 2,8 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Sprzedaż nominalna spadła o 1,3 proc. z 3,402 mld euro w poprzednim roku do 3,358 mld euro. Spadek ten należy przypisać negatywnemu wpływowi kursów walutowych.

Segment działalności konsumenckiej odnotował wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 3,3 proc. w pierwszych sześciu miesiącach roku. Sprzedaż nominalna spadła o 1,0 proc. z 2,827 mld euro w poprzednim roku do 2,798 mld euro z powodu negatywnego wpływu kursu wymiany walut. EBIT w segmencie działalności konsumenckiej wzrósł do 424 milionów euro. Marża EBIT wzrosła z 14,5 proc. w poprzednim roku do 15,1 proc.

Do tych pozytywnych wyników sprzedaży przyczyniły się wszystkie kluczowe marki. Sprzedaż NIVEA wzrosła o 4,2 proc., Eucerin o 1,0 proc., a La Prairie o 6,2 proc.

Sprzedaży w regionie Europy wzrosła o 2,4 proc. Na koniec pierwszych sześciu miesięcy roku sprzedaż w Europie Zachodniej wzrosła o 1,4 proc. Szczególnie wysoki wzrost sprzedaży odnotowano w Niemczech. W Europie Wschodniej Beiersdorf ponownie osiągnął silny wzrost w wysokości 6,9 proc., który napędzały dobre wyniki osiągane w Rosji.

Sprzedaż w regionie Ameryki Północnej i Południowej wzrosła o 1,5 proc. W Ameryce Południowej wzrosła o 3,8 proc., napędzana głównie przez wyniki w Brazylii i Meksyku. Natomiast w Argentynie sprzedaż zanotowała spadek. Sprzedaż w Ameryce Północnej spadła o 1,7 proc. w stosunku do korzystnych wyników z poprzedniego roku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.