Sprzedaż polskich kosmetyków rośnie
W zeszłym roku wyjechało z Polski blisko 600 tys. ton preparatów perfumeryjnych, kosmetycznych i toaletowych. Teraz firmy kosmetyczne mają szansę na jeszcze szybszy rozwój i zagraniczną ekspansję dzięki dotacjom – czytamy w Rzeczpospolitej.
Jak zwracają uwagę eksperci BZ WBK, choć zakłady produkcyjne globalnych koncernów nadal odpowiadają za lwią część eksportu, to jednak na jego dynamikę wpływają przede wszystkim producenci z polskim kapitałem. Rzeczpospolita podaje, że największym odbiorcą polskich kosmetyków jest Wielka Brytania. Zaraz za nią plasują się Niemcy i Rosja.
Wsparciem dla branży mogą być dotacje na rozwój biznesu i ekspansję zagraniczną. W Rzeczpospolitej czytamy, że ten bardzo innowacyjny sektor może sięgnąć po unijną kasę w wielu instrumentach. Co więcej, firmy kosmetyczne wpisują się w inteligentne specjalizacje, a te traktowane są priorytetowo, jeśli chodzi o przyznawanie wsparcia. Najwięcej dotacyjnych szans daje program Inteligentny Rozwój.
Więcej w Rzeczpospolitej