01.02.2021/08:10

Sprzedaż produktów mięsnych rośnie. Wymagania klientów również

Okres, w którym byliśmy zmuszeni do pozostawania w domach, sprzyjał kulinarnym poczynaniom. Wśród beneficjentów tego trendu znalazła się branża mięsna. Jak wynika z danych GfK Polonia, od marca do listopada 2020 roku przeciętne gospodarstwo kupiło 5 proc. więcej świeżego czerwonego mięsa oraz 4 proc. więcej drobiu w stosunku do analogicznych miesięcy rok wcześniej.

Aż 38,3 proc. Polaków gotowało więcej od czasu rozpoczęcia izolacji społecznej, głównie ze względu na większą ilość wolnego czasu, chęć przyrządzania nowych i różnorodnych potraw, niemożność jedzenia w restauracji, możliwość zaplanowania posiłków z wyprzedzeniem oraz chęć bycia zdrowszym – takie wnioski płyną z badania zleconego przez firmę Upfield. Prawie 14 proc. ankietowanych przyznało, że gotowanie w czasie izolacji miało na nich pozytywny, terapeutyczny wpływ. Dodatkowo ponad 28 proc. respondentów zadeklarowało, że w czasie izolacji nauczyło się gotować lub udoskonaliło swoje umiejętności kulinarne.

Porównując okres pandemii do analogicznego czasu z roku wcześniejszego, zaobserwować można wzrost sprzedaży zarówno w przypadku mięsa surowego, jak i określonych kategorii wyrobów mięsnych, np. dań gotowych. – Wyższy poziom sprzedaży jest widoczny także w kategorii produktów w opakowaniach jednostkowych, takich jak chociażby wędliny w plastrach. Konsumenci chętniej sięgają też po artykuły o dłuższej przydatności do spożycia czy możliwości przechowywania poza lodówką. Odnotowujemy zwiększone zainteresowanie konserwami, salami i wędlinami trwałymi – mówi Marcin Bałanda, dyrektor ds. PR i komunikacji w firmie Sokołów.

Większym zainteresowaniem cieszą się również produkty lekkostrawne i mniej kaloryczne, w tym np. mięso drobiowe. – Potwierdza to m.in. sukces naszej linii produktowej Z Kurnej Półki, obejmującej wyroby przygotowane według prostych przepisów, wyłącznie z mięsa drobiowego – wskazuje Beata Mroziuk, dyrektor ds. marketingu w Zakładach Mięsnych Silesia. Zaznacza ona, że rośnie zainteresowanie mięsami przyrządzanymi metodą sous vide, czyli wyrobami pakowanymi w woreczki próżniowe, a następnie gotowanymi przez długi czas w obniżonej temperaturze. – Opcja sous vide zyskuje na popularności, bo nie każdy wie, jak zrobić i jak doprawić takie potrawy. W ofercie Silesii mamy kilka tego typu produktów pod marką Cedrob oraz dziczyznę pod marką Kuchnia Myśliwska – komentuje Mroziuk.

– Polacy coraz chętniej i z coraz większą śmiałością sięgają po mięsa bardziej wymagające, takie jak: poliki, ogony wołowe, perliczka czy gęś. Eksperymentują też z baraniną i jagnięciną – zauważa Alicja Kosmala-Protorska, dyrektor w firmie Tako. – Odnotowaliśmy również, że konsumenci kładą bardzo silny nacisk na polskie pochodzenie mięsa wieprzowego. Okazało się, że ta wartość, dotąd nieujawniana, niesie ze sobą bardzo duży potencjał dla rozwoju naszego rodzimego rynku, w tym również mniejszych lokalnych ubojni – dodaje.

Zdaniem ekspertki najważniejszym obecnie trendem, nie tylko kulinarnym, jest holistyczne podejście do zdrowia oraz wrażliwość na otaczający nas świat i jego potrzeby. – Żyjemy uważniej, dążymy do zachowania work-life balance, zmieniamy priorytety. Cena już dawno przestała być pierwszym i najważniejszym determinantem decyzji zakupowej – punktuje Kosmala-Protorska.

Zwraca przy tym uwagę, że konsumenci chętniej sięgają po przepisy wegańskie i wegetariańskie, a dieta roślinna staje się powoli standardem, nie zaś tylko chwilowym trendem. – Wszystkie te czynniki prowokują firmy z branży wędliniarskiej do bardziej świadomego i szerszego spojrzenia na proces produkcyjny. Wymagają przedstawienia oferty wyrobów nie tylko z czystą etykietą, ale również wyróżniających się smakiem oraz zaskakujących sposobem prezentacji – akcentuje.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także