Sprzedaż sieci Biedronka mocno w górę!
Firma Jeronimo Martins Polska ogłosi 12 stycznia wstępne wyniki za IV kw. br. Analitycy Haitong Bank przewidują, że wzrost sprzedaży like-for-like przyspieszy z 8,5 proc. w poprzednim kwartale do 10 proc. w ostatnich trzech miesiącach roku.
Tak dobry wynik Biedronce - na ostatniej prostej roku - zapewniły skuteczne kampanie promocyjne, dzięki którym udaje się uszczknąć nieco więcej z dochodów rozporządzalnych klientów.
W skali globalnej zyski netto koncernu Jeronimo Martins w IV kw. mają wzrosnąć do 19 proc., głównie za sprawą świetnych wyników w Polsce, gdzie dla Biedronki prognozowany jest wzrost sprzedaży like-for-like na poziomie 10 proc. W skali roku średni wzrost przychodów Biedronki LfL powinien wynieść ok. 9 proc., przy marżach EBITDA na poziomie 7,2 proc.
Tak dobre wyniki to rezultat m.in. poszerzenia asortymentu, zmiany aranżacji sali sprzedaży, a także wdrożenia bardziej agresywnych strategii promocyjnych. Według tych samych prognoz na koniec roku udziały sieci w całym rynku mają wzrosnąć do 17,5 proc.
Tym samym Biedronce prawdopodobnie uda się przejąć ok. 40 proc. z całego wzrostu sprzedaży detalicznej żywności, częściowo dzięki poważnym problemom innych sieci, takich jak Marcpol czy Alma.
16