09.01.2017/13:44

Sprzedaż sieci Biedronka mocno w górę!

Firma Jeronimo Martins Polska ogłosi 12 stycznia wstępne wyniki za IV kw. br. Analitycy Haitong Bank przewidują, że wzrost sprzedaży like-for-like przyspieszy z 8,5 proc. w poprzednim kwartale do 10 proc. w ostatnich trzech miesiącach roku.

Tak dobry wynik Biedronce - na ostatniej prostej roku - zapewniły skuteczne kampanie promocyjne, dzięki którym udaje się uszczknąć nieco więcej z dochodów rozporządzalnych klientów.

W skali globalnej zyski netto koncernu Jeronimo Martins w IV kw. mają wzrosnąć do 19 proc., głównie za sprawą świetnych wyników w Polsce, gdzie dla Biedronki prognozowany jest wzrost sprzedaży like-for-like na poziomie 10 proc. W skali roku średni wzrost przychodów Biedronki LfL powinien wynieść ok. 9 proc., przy marżach EBITDA na poziomie 7,2 proc.

Tak dobre wyniki to rezultat m.in. poszerzenia asortymentu, zmiany aranżacji sali sprzedaży, a także wdrożenia bardziej agresywnych strategii promocyjnych. Według tych samych prognoz na koniec roku udziały sieci w całym rynku mają wzrosnąć do 17,5 proc.

Tym samym Biedronce prawdopodobnie uda się przejąć ok. 40 proc. z całego wzrostu sprzedaży detalicznej żywności, częściowo dzięki poważnym problemom innych sieci, takich jak Marcpol czy Alma.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.