13.07.2020/13:09

Sprzedaż w outletach ze wzrostem po lockdownie

Pandemia koronawirusa i lockdown dały się we znaki galeriom handlowym. Okazuje się jednak, że ta tendencja nie dotyczy wszystkich. Wyniki centrów Designer Outlet, zarządzanych przez ROS Retail Outlet Shopping, pokazują świetną kondycję outletów.

Po ponownym otwarciu galerii handlowych wraz z początkiem maja rynek z ostrożnością spoglądał na rozwój sytuacji w tej branży. Znacznie niższa odwiedzalność, skłonność klientów do przesuwania zakupów na przyszłość, decyzje o zamknięciu salonów czy kontrowersje związane z czynszami – to problemy, z którymi boryka się do dziś wiele obiektów, w tym nawet najbardziej rozpoznawalne, największe galerie w kraju. Jak pokazuje jednak podsumowanie minionych dwóch miesięcy opracowane przez ROS Retail Outlet Shopping, ten kryzys nie dotknął centrów outletowych:

– Oczywiście, powrót do działalności po lockdownie budził wiele obaw. Dopuszczaliśmy możliwość, że klienci nie zdecydują się na szybki powrót do dawnych nawyków zakupowych, a prawdziwy boom sprzedaży internetowej okaże się stałą tendencją. Szybko jednak okazało się, że we wszystkich centrach ROS Retail Outlet Shopping w Polsce, tj. Designer Outlet Warszawa, Sosnowiec i Gdańsk dynamika wzrostu obrotów i odwiedzalności jest na więcej niż zadowalającym poziomie. Na przykładzie obiektu w Sosnowcu możemy wskazać, iż łącznie w maju i czerwcu osiągnęliśmy 82 proc. wyniku sprzedażowego i 83,9% footfallu w stosunku do zeszłego roku – mówi Dariusz Obołończyk, center manager Designer Outlet Sosnowiec.

Warto zwrócić uwagę, że dane pokazują wyniki za cały okres od otwarcia centrów do końca czerwca – a dynamika zarówno w zakresie odwiedzalności, jak i zakupów zmieniała się w czasie.

– Powrót do pracy po lockdownie nie był gwałtowny. Raczej można nazwać to procesem: 4 maja, jak w przypadku wszystkich obiektów handlowych w Polsce, swoje salony otworzyła jedynie część marek dostępnych w naszych centrach, do których z każdym dniem dołączały kolejne. Chociaż już pierwszego widzieliśmy, że klienci oczekiwali przed centrami jeszcze przed otwarciem, widzimy, że początkowo niższa odwiedzalność z czasem rośnie. Dlatego też optymistycznie patrzymy na ten kwartał. Dodatkowo, bierzemy pod uwagę również mniejszą liczbę dni handlowych w ubiegłym roku, w tym zredukowaną w związku z niedzielami bez handlu, a także fakt, iż ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów zdecydowaliśmy się przesunąć w czasie cyklicznie organizowane przez nas akcje prosprzedażowe – zaznacza Dariusz Obołończyk.

Przedstawiciel ROS Retail Outlet Shopping zwraca również uwagę, że na niższe wyniki wpływ ma mniejsza mobilność i zamknięcie granic. Wszystkie centra, a zwłaszcza Designer Outlet Gdańsk to atrakcyjne destynacje dla tzw. turystyki zakupowej, chętnie odwiedzane również przez zagranicznych gości.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.