09.11.2016/13:06

Stacja paliw to także sklep. Co kupują w nim Polacy?

Zimne i gorące napoje to najczęściej kupowane na stacjach paliw elementy oferty handlowej. Przy okazji tankowania korzysta z nich aż trzy czwarte klientów – wynika z raportu „Polak w drodze – wydatki kierowców” opublikowanego przez Santander Consumer Bank.

Dla zdecydowanej większości klientów stacji paliw tankowanie to okazja do zakupu również innych produktów z oferty tych punktów. Najczęściej wybieranymi artykułami są napoje gorące (kawa i herbata), które kupuje 39 proc. osób. Napoje zimne wybiera 35 proc. W pierwszej piątce towarów nabywanych przy okazji tankowania znalazły się również sprzęt i części eksploatacyjne do samochodu (22 proc.), papierosy (18 proc.) i prasa (13 proc.).

Ciepłą herbatą i kawą właściciel stacji ma większe szanse skusić mężczyznę, niż kobietę. Ten element oferty wybiera ponad połowa panów (51 proc.) i tylko co piąta pani (18 proc.). Z kolei prawie dwa razy więcej kobiet, niż mężczyzn deklaruje, że zaopatrują się na stacji w materiały eksploatacyjne do samochodu (31 proc. vs 17 proc.). Kobiety również z większym prawdopodobieństwem sięgną po prasę. Kupuje ją 17 proc. pań, w porównaniu z 10 proc. mężczyzn. Natomiast 3 proc. mężczyzn zadeklarowało, że korzysta z dostępnej na stacji oferty upominków, kwiatów bądź maskotek, na co z kolei nie wskazała żadna z ankietowanych kobiet.

Santander Consumer Bank zapytał też kierowców, co decyduje o wyborze konkretnej stacji. Respondenci w równym stopniu wskazali na trzy kluczowe czynniki: odległość stacji od miejsca zamieszkania, oferowaną cenę paliwa oraz preferencję dla konkretnej marki. Warto zauważyć, że marka operatora stacji jest czynnikiem ważniejszym dla mężczyzn (48 proc. uważa ją za istotny element wyboru), z kolei dla kobiet kluczowa jest raczej lokalizacja. Bliskość stacji od miejsca zamieszkania wskazało jako ważny czynnik decydujący o wyborze aż 50 proc. pań. Panowie znacznie częściej zwracają uwagę na ofertę gastronomiczną danego punktu (jako istotna wskazało ją 9 proc. badanych mężczyzn i trzy razy mniej kobiet). Z kolei dla płci pięknej znaczenie może mieć pomoc pracownika stacji przy tankowaniu. Co dziesiąta kobieta i tylko co dwudziesty mężczyzna będą skłonni szukać miejsca, gdzie można spodziewać się takiej obsługi.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.