09.01.2017/12:09

Starbucks chce otworzyć 12 000 nowych placówek do 2021 r.

Do końca 2021 r. Starbucks chce otworzyć na całym świecie ok. 12 tys. nowych placówek. Prognozowany wzrost przychodów to ok. 10%, o 15-20% wzrosnąć mają zyski w przeliczeniu na akcje. O kilka punktów procentowych rocznie będzie rosła sprzedaż liczona na porównywalnej bazie.

Firma rozwija swoją ekskluzywną ofertę Starbucks Reserve – to różne gatunki kawy premium, które można zamawiać z dostawą do domu. Ziarna są prażone w palarni kawy Starbucks Reserve Roastery z siedzibą w Seattle. Co miesiąc eksperci firmy wybierają jeden gatunek ekskluzywnej kawy, uprawianej w relatywnie niewielkich ilościach, a następnie świeżo palone ziarna rozsyłane są do klientów, którzy dysponują specjalną subskrypcją.

Uruchomienie własnej palarni kawy okazało się dobrym krokiem, służącym przesuwaniu oferty firmy w kierunku premium. Inne ważne posunięcia to uruchomienie nowego formatu detalicznego Starbucks Reserve Stores oraz integracja kawiarni Reserve w ramach całej sieci.

Wśród nowości produktowych szczególnych sukces odniosła kawa Nitro Cold Brew – parzona na zimno i  nasycana azotem. Cały potencjał sprzedaży odmiany Cold Brew szacowany jest w skali globalnej na 600 mln USD.

Szanse wzrostu sprzedaży posiłków

Firma zamierza rozwijać ofertę posiłków, z dostosowaniem do pory dnia. Wśród innowacji są bezglutenowe kanapki śniadaniowe oraz inne dania śniadaniowe z wysoką zawartością protein, bez pszenicy, niskokaloryczne. Rozszerzany będzie asortyment serii Bistro Box, a w porze lunchu pojawią się zupy organiczne oraz świeże potrawy na wynos.

Lider innowacji cyfrowych

Starbucks jest obecnie operatorem największego na świecie ekosystemu mobilnego. W programie lojalnościowym Starbucks Rewards uczestniczy 12 mln klientów, a 8 mln korzysta z płatności mobilnych. Planowane jest wprowadzenie w 2017 r. nowej wersji programu lojalnościowego, który ma zachęcać do większych zakupów. W jego ramach dostępna będzie aplikacja Mobile Order and Pay (zamów i zapłać mobilnie), a także wykorzystująca sztuczną inteligencję aplikacja My Starbucks Barista.

Obecnie poza USA największym rynkiem firmy są Chiny, w których do 2021 r. ma działać ok. 5 tys. placówek. We współpracy z firmą Tencent sieć zamierza rozwinąć specjalny serwis podarunkowy, funkcjonujący na WeChat, wiodącym chińskim portalu społecznościowym. Na tym portalu dostępna też będzie usługa płatności mobilnych.

Miliardowy wzrost do 2021 r.

Rozwój nowych kanałów sprzedaży powinien do 2021 r. wygenerować dodatkową sprzedaż o wartości ok. 1 mld dolarów. Segment Channel Development obejmuje paczkowane towary konsumpcyjne (CPG) oraz napoje gotowe do spożycia (RTD: Ready-To-Drink). W ramach innowacji produktowych w 2017 r. w USA pojawią się takie nowości jak Teavana Craft Iced Teas czyli mrożone herbaty „rzemieślnicze”. W Ameryce Łacińskiej wprowadzone zostaną butelkowane napoje serii Cold Brew, natomiast w Chinach nacisk położony zostanie na kawę RTD.

Starbucks podąża w stronę premium

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.