16.10.2020/08:57

Stowarzyszenie Sady Grójeckie współpracuje z PKP. Będzie promować jabłka w pociągach Pendolino

16 października to Światowy Dzień Owoców i Warzyw. Aby uczcić to święto, 18 października  w pociągach PKP Pendolino będą rozdawane pasażerom Jabłka Grójeckie. Akcja ta jest częścią kampanii „#Kupuj Świadomie – kolej na jabłko” i wynikiem porozumienia o  współpracy pomiędzy Fundacją Grupy PKP, Stowarzyszeniem Sady Grójeckie i Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa.

– Jesteśmy dumni, że możemy brać udział w promocji polskiej żywności – mówi Magdalena Wrotek-Figarska, dyrektor biura Stowarzyszenia Sady Grójeckie. – Uważam, że takie działania są koniecznie. Wbrew pozorom polski konsument nie wie za wiele o różnorodności i jakości polskich produktów. Powinniśmy więc iść tropem „mistrzów”, a więc Francji i Włoch, gdzie lojalność konsumentów i duma z wytwarzanych produktów jest na bardzo wysokim poziomie – dodaje.

– Oczywiście jest to efektem wielu lat prowadzenia takich kampanii, jak ta realizowana przez nas wspólnie z Fundacją PKP i Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa. Sądzę, że inicjatywa PKP powinna być wzorem dla innych dużych firm, nie tylko państwowych, ale też prywatnych – zaznacza.

Potrzeba promowania polskich produktów to nie tylko odzwierciedlenie postaw zakupowych Polaków. Według badań ARC Rynek i Opinia, patriotyzm konsumentów widać bardzo wyraźnie w przypadku artykułów spożywczych – aż 70 proc. Polaków najchętniej wybiera krajowe produkty.

Problemem może być jednak oznaczenie produktów. Bardzo często dochodzi do sytuacji, w której produkt polski, tak naprawdę należy do zagranicznej marki. Wtedy mimo szczerych chęci nie wspieramy lokalnych i regionalnych producentów, tylko stojące za nimi międzynarodowe koncerny spożywcze. Zdecydowanie lepsza strategia jest więc wspieranie lokalnych producentów, dokładnie tak jak dzieje się to w przypadku działań podjętych przez Fundację Grupy PKP.

– Nasze Stowarzyszenie mimo prężnych działań, nie ma i nigdy nie będzie miało tak dużej siły przebicia jak polskie koleje – twierdzi Wrotek-Figarska. – Dlatego nasz udział w akcji „#Kupuj Świadomie –kolej na jabłko” to wielka szansa. Dzięki temu będziemy wstanie udowodnić konsumentom, że niebiesko-żółta naklejka na naszych jabłkach, to nie tani chwyt marketingowy, ale docenienie przez Komisję Europejską wysiłku działających z nami sadowników. Dzięki temu wzrośnie rozpoznawalność oznaczenia ChoG.

Oficjalne podpisanie listu intencyjnego o współpracy przy realizacji projektu „Kupuj Świadomie – kolej na jabłko” odbędzie się 16 października na Dworcu Centralnym. W ramach projektu Stowarzyszenie Sady Grójeckie przekaże Fundacji PKP 8 tysięcy jabłek zapakowanych w specjalnie przygotowanych kartonikach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także