09.06.2020/08:30

Jak Biedronka, Lidl, Netto i Aldi zmieniały strategię dla marki własnej w okresie pandemii [EKSPERT]

W kategoriach żywnościowych różnice w udziale produktów marki własnej widoczne są jedynie w Aldi i Netto. W Aldi udział ten wzrósł z 41 proc. w 2019 roku do 48 proc. w 2020 roku, a w Netto spadł z 27 proc. w kwietniu 2019 do 22 proc. obecnie. W pozostałych sieciach różnice w udziale produktów marki własnej są względnie stałe, tj. w Biedronce udział produktów marek własnych w kategoriach żywnościowych wyniósł średnio 58 proc., a w Lidl 67 proc.

Autor: dr Paweł Jurowczyk, Market Research Consultant, ABR Sesta

MetodologiaInstytut ABR SESTA prowadzi ciągły monitoring szerokości asortymentu i cen w sklepach dyskontowych. Na potrzeby Wiadomości Handlowych dokonał analizy dostępności produktów marek własnych w sieci Aldi, Biedronka, Lidl i Netto, porównując wyniki comiesięcznych audytów w okresie od kwietnia 2019 roku do kwietnia 2020 roku. Analizie porównawczej zostały poddane oferty FMCG tych samych sklepów.
Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.