08.03.2021/18:03

Super-Pharm w dwóch pierwszych miesiącach 2021 roku notuje 300-proc. wzrost sprzedaży w kanale e-commerce, w ujęciu rok do roku

Super-Pharm awansował do ścisłej czołówki rankingu sklepów internetowych w swojej kategorii według raportu IQVIA. Jest to efekt dynamicznego rozwoju kanału sprzedażowego online, który w 2020 r. odnotował wzrost 500 proc. względem roku 2019. Ten rok zapowiada się równie aktywnie dla superpharm.pl.

Wśród najpopularniejszych segmentów w e-drogerii Super-Pharma były produkty pielęgnacyjne, w tym dermokosmetyki (tzw. PEC – 4-krotny wzrost udziału rynkowego), a najwyższy wzrost odnotował segment Nutricion (m.in. suplementy, odżywki), w których Super-Pharm zwiększył udział rynkowy aż 20 razy. Segmenty produktów higieny osobistej (PAC) oraz leków dostępnych bez recepty (OTC) również skokowo zwiększyły poziom udziału, rosnąc odpowiednio 14- i 7-krotnie.

– Ogromny wzrost udziału w rynku to efekt transformacji, którą zapoczątkowaliśmy jeszcze w 2019 r., kiedy mocno postawiliśmy na rozwój naszego sklepu internetowego. Klienci docenili szeroki asortyment oraz prosty i bezpieczny dostęp do naszej oferty – mówi Remigiusz Chrzanowski, członek zarządu Super-Pharm Poland. – Dzięki ciągłemu rozwojowi kanału e-commerce, w ostatnim roku rośliśmy 10 razy szybciej od rynku. Tym samym zwiększyliśmy również niezależność naszej działalności od sytuacji zewnętrznej – takiej jak np. pandemia – dodaje.

Sieci pomogło m.in. to, że w roku 2020 Polacy częściej niż wcześniej zaczęli kupowali w internecie leki OTC, przenosząc swoje zakupy do e-aptek i e-drogerii.

– Wartościowy wzrost sprzedaży na tym rynku wyniósł aż 44proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Wynik ten wpisuje się w globalny trend przyspieszonej adaptacji klientów do e-commerce, a Polska dodatkowo jest jednym z najszybciej rosnących rynków w tym obszarze w Europie. Już teraz sprzedaż produktów bez recepty przez internet stanowi w Polsce około 7 proc. ich całkowitej sprzedaży. To dwa razy więcej niż 2 lata temu – mówi Marcin Gawroński, Associate Director, Supplier Relations & Services w firmie IQVIA.

Według jego słów do najszybciej rozwijających się e-drogerii i e-aptek na rynku możemy w 2020 roku zaliczyć SuperPharm.pl.

Wyraźny trend wzrostu widać również w 2021 r. Tylko w dwóch pierwszych miesiącach Super-Pharm odnotowała 300 proc. wzrostu rok do roku.

– W 2021 r. na klientów będzie czekało wiele niespodzianek, zaplanowana jest bowiem zmiana aplikacji mobilnej, która oznacza szereg nowych funkcjonalności i wiele usprawnień. Planujemy również wiele działań związanych z personalizacją oferty. Dużo z nich jest skierowanych do użytkowników aplikacji, której liczba pobrań zbliża się już do 500 tys. – komentuje Adam Kołodziejczyk, prezes zarządu Super–Pharm Poland.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także