Suplementy diety na cenzurowanym
Planowane ograniczenia dotyczące sposób reklamy zapewne zahamują najszybciej rozwijającą się część sektora farmaceutycznego, jakim są suplementy diety – pisze „Rzeczpospolita”.
W 2020 suplementy diety mają generować w sumie 5 mld zł z ponad 38 mld zł, jakie będzie warty wtedy rynek. To obecnie najdynamiczniej rosnący segment sektora farmaceutycznego, rosnący m.in. dużym nakładom producentów na reklamy.
Ministerstwo Zdrowia pracuje obecnie nad nowelizacją Prawa farmaceutycznego, które m.in. zakazałoby reklamowania takich preparatów przez prawdziwych oraz fikcyjnych lekarzy oraz farmaceutów.
Producenci nie są zadowoleni, ale część z nich zgadza się z planami, podkreślając, że rynek suplementów „wymaga ucywilizowania”, bo część Polaków nie odróżnia takich produktów od leków. Reklamy bowiem często sugerują lecznice funkcje suplementów, podczas gdy w rzeczywistości są one rodzajem żywności uzupełniającej niedobory w organizmie, głównie witamin.
Dwie trzecie Polaków kupuje suplementy diety w aptekach, co dziesiąty w internecie, a w supermarketach sięga po nie 6,4 proc. Szacuje się, że w ub.r. rynek suplementów był wart ponad 3,7 mld zł.
1