Światowa konsumpcja alkoholu przekroczy w 2022 r. wartość 1 biliona dolarów
Według prognoz firmy analitycznej IWSR, w ciągu pięciu lat globalna konsumpcja alkoholu osiągnie 28 mld skrzynek o łącznej wartości ok. 1,07 biliona dolarów. Rosnąć będą wszystkie główne kategorie produktowe.
Sprzedaż alkoholu, liczona w skrzynkach o pojemności 9 l, będzie rosła w tempie ok. 147 mln skrzynek rocznie i w 2022 r. osiągnie wolumen 28 mld skrzynek. W ujęciu wartościowym roczny wzrost sprzedaży wyniesie ok. 78,7 mld dolarów. To dane z raportu IWSR 2018-2022 Forecast: Volume and Value Data.
Najszybszy wzrost prognozowany jest dla wina, +37,8 mln skrzynek oraz dla alkoholi mocnych +36,5 mln skrzynek rocznie.
Po słabszym roku 2017 piwo powraca na drogę wzrostu w roku bieżącym, ale w następnych latach wolumen globalnej sprzedaży będzie spadać do 2022 r. Mimo tych spadków, wartościowo sprzedaż globalna nieco wzrośnie. Słabsze wyniki mają źródło głównie w rynkach chińskim, amerykańskim i rosyjskim, gdzie wolumenowo piwa tracą.
W ramach kategorii win najszybciej rośnie sprzedaż win zwykłych i musujących, podczas gdy spada sprzedaż win wzmacnianych, lekkich aperitifów i innych subkategorii. Sprzedaż win zwykłych i musujących najszybciej będzie rosła w USA, Rosji i Brazylii.
W kategorii alkohole mocne sytuacja jest zróżnicowana. Najszybciej będzie rosła sprzedaż whisky i ginu, a także alkoholi na bazie agawy. Najbardziej spadnie sprzedaż wódki, głównie ze względu na trwające spadki w Rosji. Spadnie także sprzedaż rumu i brandy.
2