17.09.2018/14:46

Cykl Sklep Przyszłości: Świeżość pod kontrolą technologii

Wraz ze wzrostem znaczenia produktów świeżych będzie się rozwijać również technologia wspomagająca ich ekspozycję. Specjalistyczne półki ze ścisłą kontrolą wilgotności i temperatury zagoszczą na stałe w sklepach.

Produkty świeże to istotny element oferty niemal każdego sklepu spożywczego, dlatego wszystkie największe sieci handlowe kładą nacisk właśnie na tę kategorię produktów. I tak: w sieci Dino odpowiadają one za ponad 36% przychodów; Biedronka już kilka lat temu przyjęła filozofię „fresh focus” (ang. skupienie się na produktach świeżych) i pozyskiwania możliwie największej liczby artykułów świeżych od lokalnych dostawców; Lidl intensywnie promuje swój projekt Ryneczek Lidla, a Carrefour rozwija „targ świeżości”, w ramach którego udostępnia także produkty premium.

Zajmują coraz więcej miejsca

Na interesującą prawidłowość zwraca uwagę firma Uniscale, specjalizująca się w produkcji różnego rodzaju urządzeń sklepowych. Strefa produktów świeżych w sklepach spożywczych stale się powiększa i w części z nich osiąga już 50% powierzchni sprzedaży. Spodziewane jest utrzymanie tego kierunku. Niektóre sieci wygospodarują dodatkowe miejsce na stanowisko gastronomiczne, gdzie personel będzie przygotowywał dania ze świeżych produktów, które można znaleźć na półkach. Tym tropem podążył już zresztą Carrefour, uruchamiając pod koniec zeszłego roku sklep Carrefour Pro – bardzo nowoczesną placówkę, znajdującą się w warszawskiej galerii handlowej Promenada. W centrum sali sprzedaży otwarto specjalną strefę gastronomiczną, w której klienci sklepu mogą spróbować świeżych dań ze specjalnie przygotowanego menu.

Z badania firmy ARC Rynek i Opinie zrobionego na zlecenie sieci E.Leclerc wynika, że aż 48% konsumentów kupuje warzywa i owoce w hipermarketach i supermarketach, co jest efektem przede wszystkim szerokiego asortymentu i dobrej dostępności towaru oferowanego w formule samoobsługi. Właśnie przed tymi placówkami stoi najtrudniejsze zadanie, muszą dopasować ofertę owocowo-warzywną do stale rosnących wymagań konsumentów. – Klienci chodzą na codzienne zakupy głównie po produkty świeże. Sieci detaliczne zrobią wszystko, żeby ten trend podtrzymać. Mogą im pomóc przemyślane inwestycje w wyposażenie. Będziemy im w tym pomagać, służąc naszym doświadczeniem i know-how – mówi Piotr Kraśnicki, dyrektor sprzedaży i członek zarządu firmy Modern-Expo Group.

Regał niczym szklarnia

Szybki rozwój nowoczesnych technologii sprzyja zaskakiwaniu klientów wyjątkowo dobrą jakością produktów świeżych, szczególnie owoców i warzyw. Przy obecnym zaawansowaniu technologicznym sklepowych regałów możliwe jest np. symulowanie warunków panujących w szklarni. Na rynku pojawiły się niedawno specjalnie zaprojektowane meble z zamontowanym oświetleniem LED. Jego parametry sprawiają, że świeże zioła mogą tam dojrzewać, zachowując pełną świeżość.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.