30.03.2017/13:16

System zamówień głosowych Amazon Echo już działa w Niemczech

Holenderska firma Takeaway.com, właściciel m.in. serwisu Pyszne.pl, zajmująca się dostawą do domu dań restauracyjnych, wprowadziła w Niemczech autonomiczny system umożliwiający składanie zamówień głosowych Amazon Echo. Teraz już wystarczy powiedzieć, co chce się kupić, by złożyć zmówienie. Technologia może być w przyszłości wykorzystywana także do obsługi zamówień w sklepach online.

Rozpoznawanie naturalnej mowy i umiejętność prowadzenia rozmowy to jedna z najbardziej zaawansowanych technologii informatycznych. Kilka tygodni temu w Niemczech miała miejsce oficjalna premiera technologii Amazon Echo. Holenderski porta Takeaway.com, działający w Niemczech pod nazwą Lieferando.de, wykorzystał tę technologię w serwisie o nazwie Alexa. Po raz pierwszy pojawiła się możliwość składania zamówień w języku niemieckim. Teraz wystarczy powiedzieć np. „Alexa, zamów mi na Lieferando dwie porcje sushi” albo”Alexa, poproś Lieferando o romantyczną kolację”, by zamówienie zostało przyjęte i zrealizowane.

- Naszym celem jest stała poprawa obsługi klientów poprzez upraszczanie procedury składania zamówień. Zamawianie przez nowy kanał Alexa jest perfekcyjnym dodatkiem do naszych dotychczasowych usług – przekonuje Jörg Gerbig, dyrektor operacyjny Takeaway.com.

Firma planuje rozwijać funkcjonalność serwisu, który ma zdolności samouczenia i potrafi zapamiętywać preferancje poszczególnych użytkowników, co pozwala na personalizację. W ciągu najbliższych tygodni usługa zostanie wprowadzona także w Austrii.

Takeaway.com prowadzi działalność w Polsce pod marką Pyszne.pl. Prezes firmy Jitse Groen zapewniał niedawno, że Polska jest uważana za rynek o największym potencjale wzrostu i bardzo wysokich wzrostach sprzedaży, jest więc dla Holendrów obszarem strategicznym, na którym zwiększane są wydatki marketingowe w celu kreowania widoczności i rozpoznawalności marki. Być może wkrótce serwis Alexa zacznie funkcjonować także na polskim rynku.

Amazon Echo i Amazon Echo Dot zostały stworzone dla głosowych interakcji z konsumentami. Alexa jest „mózgiem” tego rozwiązania. System czuwa bez przerwy i jest aktywowany za pomocą słowa-klucza. Gdy system je rozpozna, aktywuje się i przesyła strumień audio do „mózgu”, który zlokalizowany jest w chmurze danych. Tam treść komunikatu jest rozpoznawana i następuje reakcja.

Aby korzystać z Alexy, trzeba zainstalować w domu niewielkie nadajnik-odbiornik, wyposażony w zestaw czułych mikrofonów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.