13.06.2018 / 16:27
StoryEditor

Sztuczna inteligencja zmienia zakupy i zachowania konsumentów

(PwC)
Wyniki badania „Polacy na zakupach” przeprowadzonego przez firmę PwC pokazują, że na świecie 10 proc. respondentów posiada urządzenia oparte o sztuczną inteligencję, takie jak roboty czy asystenci osobiści (Amazon Echo i Google Home). Z kolei niemal co trzeci badany przyznał, że planuje zakup takiego urządzenia. Polskie wyniki prezentują się bardzo interesująco – nasz kraj uplasował się w pierwszej dziesiątce państw, gdzie liczba użytkowników urządzeń wspomaganych sztuczną inteligencją jest najwyższa. 13 proc. ankietowanych zadeklarowało, że je posiada, a 40 proc. wyraziło chęć ich zakupu. Tego rodzaju urządzania najbardziej popularne są w państwach Azji Południowo-Wschodniej, gdzie konsumentów cechuje duża otwartość oraz mniejsza troska o bezpieczeństwo i prywatność w sieci.

Kluczowe jest wskazanie, co możemy uznać za sztuczną inteligencję, bowiem nie zawsze jest to jasne. Urządzenia oparte na automatyzacji i algorytmach to tylko zaawansowane tech...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

wiadomoscihandlowe.pl
20.12.2025 / 12:02
StoryEditor
Strategiczne zmiany w Biedronce. Wizerunek sieci może się zmienić
Biedronka rozpoczyna współpracę z 24/7Communication (fot. Shutterstock)

Biedronka, sieć handlowa należąca do Jeronimo Martins, rozpoczyna współpracę z 24/7Communication. Firma zajmie się PR‘em i komunikacją sieci handlowej.

24/7Communication ogłosiła rozpoczęcie współpracy z siecią Biedronka, należącą do Jeronimo Martins Polska. W ramach wieloletniej współpracy agencja będzie wspierać Biedronkę w k...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.12.2025 / 10:59
StoryEditor
Sinsay wkracza do Mołdawii. LPP z rekordowym tempem ekspansji zagranicznej
Salon marki Sinsay, LPP (Shutterstock)

LPP konsekwentnie poszerza swoją obecność na rynkach zagranicznych, a debiut Sinsay w Mołdawii wpisuje się w jedną z najintensywniejszych faz rozwoju w historii firmy. Wejście na 45. rynek w portfolio spółki domyka jej zasięg w Europie Środkowo-Wschodniej i otwiera nowe możliwości budowania pozycji marki w regionie.

Grupa LPP od lat konsekwentnie zwiększa skalę działalności poza granicami Polski, traktując rozwój zagraniczny jako główny motor wzrostu. Priorytetowe kierunki to dziś Europa Po...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. grudzień 2025 08:59