14.11.2018/14:39

Targi SIAL 2018 - zderzenie spożywczych światów [GALERIA]

Paryskie targi SIAL ponownie przyciągnęły nad Sekwanę dziesiątki tysięcy producentów żywności z niemal każdego zakątka świata. Nie mogło tam zabraknąć również polskich firm, które zaprezentowały się znakomicie.

Gigantyczny kompleks wystawienniczy w podparyskim Villepinte co dwa lata przyciąga producentów i kupców z różnych zakątków świata, stąd też w wypchanych do granic możliwości pociągach jadących w tym kierunku z centrum francuskiej stolicy od rana można było usłyszeć gorące dyskusje w kilkunastu językach. Kakofonia stawała się jeszcze większa po przekroczeniu progu jednej z dziesięciu hal, w których rozmowom, negocjacjom i pertraktacjom nie było końca. Nic dziwnego, bo według oficjalnych danych tegoroczna edycja przyciągnęła 7200 wystawców ze 119 krajów, ponad 310 000 ekspertów z branż spożywczej i okołospożywczej, 135 oficjalnych delegacji oraz przedstawicieli rządów 26 krajów. Alejki przecinające sale wystawiennicze tętniły życiem niemal do zamknięcia drzwi późnym popołudniem, a wystawcy co chwila z otwartymi ramionami witali na swoich stoiskach dotychczasowych lub potencjalnych nowych kontrahentów i zasiadali do rozmów o ewentualnej współpracy.

Wspólne stoisko daje moc

Polscy producenci nie byli tu oczywiście wyjątkiem. Jednak, aby wyróżnić się w morzu wystawców z całego świata, część z nich postanowiła połączyć siły. Wspólne stoisko mieli producenci współpracujący z Agencją Rynku Rolnego i Krajowym Ośrodkiem Wparcia Rolnictwa, którzy zaprezentowali się pod szyldem Poland Tastes Good (ang. Polska Smakuje). Razem swoje stanowiska przygotowali także przedstawiciele branży mleczarskiej (w kooperacji z Polską Izbą Mleka), oraz producenci mięsa i wyrobów mięsnych. – Fakt, że prezentujemy się na wspólnym stoisku, sprawia, iż polscy producenci są bardziej widoczni. Połączenie kilkunastu zakładów daje nam większą siłę przebicia. SIAL to są jedne z pierwszych targów, na których występujemy jako firma Dobrowolscy, ale z pewnością nie ostatnie – zapewniał Grzegorz Zych, wiceprezes Zakładów Mięsnych Dobrowolscy, dodając, że polskie mięso i tradycyjne wędliny są dobrze rozpoznawalne na świecie, co przekłada się na szeroką współpracę zagraniczną.

W podobnym tonie wypowiadała się Magdalena Szabłowska, dyrektor wydziału handlu zagranicznego w Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita. – Wspólne stoisko pokazuje siłę branży mleczarskiej. Jesteśmy coraz mocniejsi na świecie i ten sposób prezentacji jest tego odzwierciedleniem. Nasze wysiłki przynoszą efekty – podkreśliła Magdalena Szabłowska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.