Tchibo poprawia wyniki finansowe
Firmie Tchibo opłacił się powrót do dobrze znanej polityki asortymentowej. Producent kawy poprawił wynik finansowy w porównaniu do 2019 roku. Spadła jednak sprzedaż, która ucierpiała z powodu ograniczeń związanych z koronawirusem – donosi portal textilwirtschaft.de.
Tchibo, firma specjalizująca się w palarniach kawy i sprzedaży produktów przemysłowych znacząco poprawiła swoje pozycję w ubiegłym roku. Zgodnie z zapowiedzią właściciela, spółki Maxingvest, EBIT hamburskiej sieci detalicznej wzrósł o 67 proc. do 134 mln euro w 2019 roku. Rentowność sprzedaży EBIT wyniosła 4,3 proc. Przyczyniły się do tego: lepsze marże na składki oraz zoptymalizowana strategia sprzedaży i asortymentu.
Przychody Tchibo spadły w zeszłym roku o 1 proc. do 3,11 mld euro. Podobnie jak w latach poprzednich, biznes niespożywczy malał, a sprzedaż kawy rosła.
W tym roku firmie trudno będzie utrzymać stabilną sprzedaż, ponieważ w trakcie pandemii Tchibo musiało zamknąć swoje sklepy na wiele tygodni. Detalista zyskał dzięki wyższemu popytowi w sklepie internetowym oraz od sektora spożywczego. Z dzisiejszej perspektywy „ekonomicznych skutków pandemii koronawirusa nie można wiarygodnie ocenić na bieżący rok obrotowy” - wyjaśnia Maxingvest.
Dotyczy to również grupy dóbr konsumpcyjnych Beiersdorf, w której Maxingvest ma ponad 50 proc. praw głosu. Na poziomie grupy Maxingvest odnotował w minionym roku sprzedaż na poziomie 10,7 mld euro - wzrost o 4 proc. EBIT spadł nieznacznie do 1,13 mld euro.
5