11.02.2018/22:45

Tesco chce uruchomić sieć sklepów dyskontowych. Firma chce tak pokonać Lidla i Aldiego

Grupa supermarketów Tesco, największy operator detaliczny w Wielkiej Brytanii, planuje - na tamtejszym rynku - uruchomienie własnej sieci sklepów dyskontowych. W ten sposób firma chce walczyć z utratą udziałów na rzecz takich sieci jak: Lidl i Aldi, które coraz mocniej rozpychają się na brytyjskim rynku stawiając na ograniczony asortyment i niskie ceny – informuje „Sunday Times".

Tesco na Wyspach miałoby rozwinąć oddzielną / nową markę sklepów, która mogłaby nawiązać skuteczną walkę z dyskonterami. Nowa sieć miałaby, wykorzystać dwie główne przewagi Lidla i Aldiego, czyli ograniczoną, ale doskonale wyselekcjonowaną ofertę, co pozwoli ograniczyć koszty logistyczne. Niskie koszty i zoptymalizowany pod kątem kosztów model funkcjonowania pozwoliłby zaoferować klientom niskie ceny, które są ogromnym atutem konkurentów Tesco. Władze Tesco nie skomentowały doniesień „Sunday Times".

Należy przypomnieć, że z danych firmy badawczej Kantar Worldpanel, że w ciągu ostatnich 12 tygodni sprzedaż Tesco wzrosła o 2,6 proc. Jednak wszystkie cztery największe sieci supermarketów na rynku brytyjskim traciły udziały na rzecz Lidla i Aldiego.

Tesco ma 28 proc. udziału w brytyjskim rynku spożywczym. Sprzedaż Aldi wzrosła o 16,2 proc., a Lidl o 16,3 proc., dzięki czemu dyskonterzy zwiększyli udziały w rynku do 6,9 proc. i 5 proc.

Warto także dodać, że Grupa Tesco wzmocniła swoją rynkową pozycję na rynku dystrybucyjnym na Wyspach przejmując sieć hurtowni Booker wraz z zaopatrywanymi przez nią sieciami sklepów.

Warto zwrócić uwagę na to, że podobnie jak na rynku brytyjskim, także w Polsce sieci Tesco dają się we znaki sieci dyskontowe, w tym wypadku Biedronka i Lidl. Czy odpowiedzią na to mogłoby być uruchomienie nowej sieci dyskontów, także w naszym kraju? To bardzo wątpliwe, chociażby ze względu na słabszą pozycję rynkową brytyjskiego operatora na polskim rynku i wysokie koszty uruchomienia takiego projektu. Warto jednak taki ruch brać pod uwagę i śledzić działania brytyjskiego operatora.

W tej chwili kluczowym zadaniem dla władz Tesco CE jest przywrócenie firmie w regionie Europy Centralnej w tym w Polsce stałej rentowności biznesu i powrót do inwestycji oraz rozwoju. Jeśli to się uda firma będzie mogła pomyśleć nad nowymi projektami, czyli rozwojem nowego konceptu supermarketów, czy sieci sklepów convenience, o planach wobec tych dwóch projektów portal wiadomoscihandlowe.pl informował już jesienią ub. roku.  

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE:

Tesco wprowadzi do Polski nowy koncept supermarketu. Sieć chce zwiększyć inwestycje

W niedalekiej przyszłości Tesco wejdzie mocniej w koncept convenience w Polsce

Tesco szuka pomysłu na biznes w Europie Centralnej. Scenariusze dla sieci [ANALIZA]

 

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Ewa T. 13.02.2018

    Ciekawa jestem, czy jest ktoś, kto kiedyś połączy w jedną całość wszystkie plany Tesco z ostatnich lat. Gdyby wypaliła chociaż cząstka z nich, Biedronka musiałaby opuścić Polskę. Ze strachu.

  • Szary 12.02.2018

    Tesco w PL w ostatnich latach pokazało szczyty beznadziei zarządzania i prowadzenia biznesu. Pomysł o pokonaniu Lidla to jest taki sam pomysł jakby Pan Zenon z Jeleniej Góry postanowił trenować skoki i pokonać za rok Stocha. Tylko ośmieszają się takimi planami.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.