12.01.2017/11:54

Tesco: dobre wyniki globalne, słabiej w Europie, trudności w Polsce

12 stycznia zarząd Tesco PLC ogłosił najnowsze wyniki sprzedażowe koncernu. Trzeci kwartał zakończony wzrostem +1,5%. Wzrost sprzedaży +0,3% w okresie świątecznym. Rynek polski wymieniany jako najtrudniejszy w regionie – oto najświeższe dane.

 Wyniki sprzedażowe podane są za trzeci kwartał, czyli 13 tygodni kończących się 26 listopada 2016 r. oraz za okres świąteczny, czyli 6 tygodni kończących się 7 stycznia 2017 r.

W III kwartale sprzedaż like-for-like całej grupy wzrosła o 1,5%. Na rynku brytyjskim wzrost wyniósł aż 1,8%, przy czym po raz pierwszy od 2011 r. sieć zwiększyła swój udział w rynku. Wzrost sprzedaży like-for-like na rynku międzynarodowym wyniósł 0,6%.

Sprzedaż LfL w okresie świątecznym dla całej grupy wzrosła o 0,3%, a na rynku brytyjskim o 0,7%, przy czym sprzedaż żywności ma tym rynku podskoczyła o 1,3%. Natomiast na rynku międzynarodowym firma odnotowała w tym okresie spadek sprzedaży o -1,2%, co tłumaczone jest wyjątkowo dobrymi wynikami w ubiegłym roku oraz spadkiem popytu konsumpcyjnego w Tajlandii.

Wyniki łączne za całe 19 tygodni objętych raportem to wzrost sprzedaży LfL o 1,1% dla całej grupy oraz o 1,4% na rynku brytyjskim, natomiast spadek o -0,1% firma odnotowała na rynkach zagranicznych.

Warto zwrócić uwagę na wyniki Tesco na rynku europejskim, gdzie firma radzi sobie relatywnie najsłabiej. W III kwartale sprzedaż LfL rosła o 0,7%, natomiast w okresie świątecznym spadła aż o -1,5% i są to najgorsze wyniki szczegółowe ze wszystkich danych opublikowanych przez koncern w dniu dzisiejszym. W całym okresie  19 tygodni spadek w Europie wyniósł -0,1%.

Firma nie podaje danych szczegółowych dla poszczególnych rynków, jednak w komentarzu na temat rynku europejskiego znaleźć można dające do myślenia stwierdzenie, że „w trzecim kwartale bardzo dobre wyniki na Węgrzech, w Czechach i Słowacji pomogły nieco zneutralizować negatywne skutki bardzo silnej konkurencji rynkowej w Polsce".

Dave Lewis, prezes Tesco, komentuje:

Bardzo pokrzepia nas fakt, że Grupa Tesco notuje stałe i silne wzrosty. Kolejny, ósmy kwartał wzrostu wolumenu sprzedaży na rynku brytyjskim przełożył się na trzeci z kolei zakończony sukcesem okres świąteczny. Szczególnie popularna okazała się nasza świeża żywność. Ta kategoria rosła szybciej niż średnia rynkowa, co było możliwe dzięki wysokiej jakości, innowacyjnym nowościom oraz przystępnym cenom tych produktów. Na rynkach zagranicznych koncentrowaliśmy się na poprawianiu oferty dla konsumentów.
Udaje nam się realizować plany ogłoszone w październiku, stajemy się bardziej konkurencyjni, ułatwiamy pracę personelowi i stajemy się lepszym partnerem dla naszych dostawców. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest wypracowanie co najmniej 1,2 mld GBP zysku operacyjnego brutto.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Beengood_bee 13.01.2017

    Polska to "jądro ciemności" dla Tesco - podobnie jak Japonia, Turcja. W Polsce Tesco szoruje po dnie od kilku lat i nie widać poprawy. David Morris były szef na CE bohatersko poległ i zastąpił go człowiek, który na doświadczenie w zamykaniu biznesów sieci na świecie. Można odliczać kiedy Tesco wyjdzie z Polski.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.