01.07.2016/21:05

Tesco i Alma najbardziej rozpoznawalne wśród e-klientów

Markami najsilniej kojarzonymi z zakupami spożywczymi w internecie są Tesco, Alma, Allegro oraz Piotr i Paweł - wynika z raportu "E-commerce w Polsce 2016" przeprowadzonego przez firm Gemius dla e-Commerce Polska

Marką najsilniej kojarzoną z zakupami online generalnie jest zdecydowanie Allegro. Ta marka ma bardzo silną pozycję marki w świadomości wszystkich badanych osób. Allegro jako znana marka i kojarzona z produktami, dominuje także w wielu poszczególnych kategoriach produktów (np. odzież czy sprzęt RTV/ AGD). Jest ona zdecydowanym liderem serwisów e-handlu w świadomości internautów. Kolejną marką najczęściej wymienianą przez respondentów jest kolejny serwis aukcyjny – OLX. Widoczna różnica wskazań pomiędzy tymi serwisami, z widoczną przewagą Allegro, potwierdza silną pozycję tej właśnie marki w świadomości badanych osób.

W badaniu poproszono badanych o spontaniczne wskazanie serwisów, w których można zakupić produkty z konkretnych kategorii usług/produktów.

W przypadku odzieży najpopularniejsze są Allegro (30%), Zalando (23%) oraz Bonprix (8%).

Kupowanie artykułów spożywczych online jest przede wszystkim wiązane z markami Tesco (18%) i Alma (14%). Wśród wymienianych marek pojawia się również Allegro (8%) oraz Piotr i Paweł (3%).

Apteki internetowe to kategoria stosunkowo znana i rozpoznawana przez badanych. Najczęściej wymienianą marką dla tej kategorii jest Dbam o Zdrowie (wymieniona przez 7% respondentów). Gemini i Melissa uzyskały odpowiednio 3% i 2% odpowiedzi.

Kategoria drogerie/perfumerie internetowe charakteryzuje się kilkoma markami na zbliżonym poziomie w świadomości badanych – aż 4 marki uzyskały zbliżony, najwyższy poziom spontanicznych wskazań – Rossmann (10%), Sephora (9%) i Douglas (8%) na równi z iPerfumy (8%).

W kategorii serwisów internetowych sprzedających sprzęt RTV/AGD najczęściej wymieniane są Allegro (19%) oraz sklepy internetowe specjalizujące się w takiej ofercie – Media Markt i RTV Euro AGD (po 17%).

Liderami spontanicznej znajomości serwisów internetowych sprzedających multimedia w formie elektronicznej (aplikacje, e-booki itp.) są Empik (17%), Allegro (8%) oraz Merlin (3%). Te trzy marki osiągnęły także najwyższe wyniki w przypadku pytania o znajomość serwisów internetowych sprzedających multimedia w formie tradycyjnej (książki, płyty itp.) zdobywając odpowiednio 32% (Empik), 13% (Allegro) i 6% (Merlin).

Także artykuły do domu i ogrodu są najczęściej kupowane poprzez serwis Allegro (17% badanych osób). Respondenci wymieniają też Ikea (7%) i Castorama (6%) jako serwisy oferujące możliwość zakupu tego typu produktów.

Wśród stosunkowo niewielkiej grupy respondentów, którzy deklarują także dokonywanie zakupów online na serwisach zagranicznych, najczęściej wskazywaną marką jest eBay (19%). Na drugim miejscu badani wymieniali Aliexpress (12%), a na trzecim Amazon (9%).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.