25.12.2018/13:03

Tesco może odwrócić złą passę, ale przyszłość brytyjskiej sieci w Polsce jest niepewna

Tesco zdołał dokonać imponującego powrotu do gry na rynku brytyjskim, ale w Polsce wciąż notuje straty – w pierwszym półroczu 2018 r. było to -39 mln euro. Brytyjska sieć wciąż ma atuty, którymi może odwrócić złą passę, ale jej przyszłość na naszym rynku nie jest pewna – analiza LZ Retailytics.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

10 komentarzy

  • Agata 10.01.2019

    Tesco to trup w szafie polskiego detalu. Bardzo slabo dobrany asortyment, który nie zaspokaja potrzeb konsumentów. Słaba jakość towaru. Nie mówiąc już o jakości zatrudnionego personelu w sklepach. Jakość tych ludzi odzwierciedla pewnie niskie wynagrodzenia. Nie ma szans na obronienie się w trudnych warunkach rynku detalicznego bez zaopatrzenia tych kilku, ale jak bardzo kluczowych elementów.
    Wystarczy porównać jak działa konkurencja (Lidl, Biedronka etc.).

  • Zmęczona po 10 latach braku porozumienia 02.01.2019

    Zeby w Tesco dobrze się działo, to musi firma zacząć od środka, pracownicy za najniższą krajowa znajduja inną pracę, wieczny brak pracowników męczy już tych pracujących za dwóch i niska pensja - nie dokłada tych pracowników. podnieście pensję do poziomu Dyskontow to i ludzie się zgłoszą do pracy i innym będzie lżej, ty 2300 brutto a kierownik 5200 brutto i nic nie robi tylko wiecznie wymaga - brak w tesco kierownikow którzy w pracy wspierają swoich zmęczonych pracownikow a szkoda

  • Ktosia 29.12.2018

    Niech zlikwidują albo udoskonala kasy samoobsługowe

  • kaja 28.12.2018

    Tesco ma zamknąć 14 placówek i to już do końca lutego, już podali lokalizacje. Jestem pracownikiem to wiem.

  • Krzych 28.12.2018

    Tesco może jeszcze się obronić,wystarczy wyjść do ludzi,bo do tej pory oczekiwania mieszkańców nie są spełniane,nie dotyczy to ani cen ani wyboru asortymentu,głównie chodzi o jakość i profesjonalizm obsługi w sklepach,klient zawsze lubi chodzić na zakupy gdzie jest dobra komunikacja na linii doradca klienta-klient!

  • beengood_bee 22.12.2018

    Najpierw dziesiątki, a obecnie setki milinów strat rocznie od 5 lat. Skumulowana strata to będzie ok 1 mld. PLN. Czy może być gorzej? To w sumie nie ma znaczenia, bo ekipa Tesco utraciła nad biznesem w Polsce kontrolę oraz skompromitowała się szeregiem drastycznych i bezsensownych posunięć. Nawet dobry program naprawczy, który przywróci zyskowność na poziomie kilkudziesięciu mln rocznie, będzie się zwracać 10 - 20 lat. (jedno pokolenie) - tyle kasy przepalono w 5 lat! Ale program naprawczy to zapewne zmartwienie przyszłego właściciela.

  • Beengood_bee 22.12.2018

    Najpierw dziesiątki, a obecnie setki milinów strat rocznie od 5 lat. Skumulowana strata to będzie ok 1 mld. PLN. Czy może być gorzej? To w sumie nie ma znaczenia, bo ekipa Tesco utraciła nad biznesem w Polsce kontrolę oraz skompromitowała się szeregiem drastycznych i bezsensownych posunięć. Nawet dobry program naprawczy, który przywróci zyskowność na poziomie kilkudziesięciu mln rocznie, będzie się zwracać 10 - 20 lat. (jedno pokolenie) - tyle kasy przepalono w 5 lat! Ale program naprawczy to zapewne zmartwienie przyszłego właściciela.

  • Beengood_bee 22.12.2018

    Najpierw dziesiątki, a obecnie setki milinów strat rocznie od 5 lat. Skumulowana strata to będzie ok 1 mld. PLN. Czy może być gorzej? To w sumie nie ma znaczenia, bo ekipa Tesco utraciła nad biznesem w Polsce kontrolę oraz skompromitowała się szeregiem drastycznych i bezsensownych posunięć. Nawet dobry program naprawczy, który przywróci zyskowność na poziomie kilkudziesięciu mln rocznie, będzie się zwracać 10 - 20 lat. (jedno pokolenie) - tyle kasy przepalono w 5 lat! Ale program naprawczy to zapewne zmartwienie przyszłego właściciela.

  • Beengood_bee 21.12.2018

    Najpierw dziesiątki, a obecnie setki milinów strat rocznie od 5 lat. Skumulowana strata to będzie ok 1 mld. PLN. Czy może być gorzej? To w sumie nie ma znaczenia, bo ekipa Tesco utraciła nad biznesem w Polsce kontrolę oraz skompromitowała się szeregiem drastycznych i bezsensownych posunięć. Nawet dobry program naprawczy, który przywróci zyskowność na poziomie kilkudziesięciu mln rocznie, będzie się zwracać 10 - 20 lat. (jedno pokolenie) - tyle kasy przepalono w 5 lat! Ale program naprawczy to zapewne zmartwienie nowego właściciela.

  • klient tesco 20.12.2018

    dyskonty, supermarkety/osiedlowe nie wszystkich zaspokajajo , mam nadzieję, że hipermarkety z kasami samoobsługowymi i dostawą zakupów zostaną. zycze powodzenia i wyjścia na prostą tesco PL

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.