12.04.2017/12:08

Tesco notuje wyższy dochód i sprzedaż. Polska ciągnie w dół region Europy Środkowej

Tesco ogłosiło wyniki finansowe za rok obrotowy 2016/17. Dochód grupy wzrósł o 3,7 proc., sięgając 55,9 mld funtów, a sprzedaż zwiększyła się o 4,3 proc. do poziomu 49,9 mld funtów. Jednocześnie firma zanotowała 5-procentowy spadek zysku z działalności operacyjnej, który wyniósł 1,017 mld funtów.

Sprzedaż like-for-like całej Grupy na świecie wzrosła o 1 proc., przy czym w Europie było to 0,9 proc., a w Azji 1,8 proc. W środkowej części Starego Kontynentu sprzedaż LFL zwiększyła się na wszystkich rynkach… poza Polską. Z raportu Grupy Tesco wynika zresztą, że sytuacja w naszym kraju (ze względu na silną konkurencję) zaważyła na zyskowności w całym regionie. Firma zaznacza, że otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego w Poznaniu pozwoliło zredukować koszty transportu o 20 proc. Wskazano, że liczba sklepów Tesco w naszym kraju zmniejszyła się z 440 w roku obrotowym 2015/16 do 429 w 2016/17. Tesco podkreśla ponadto, iż wprowadzenie podatku od handlu w Polsce pozostaje zawieszone w oczekiwaniu na wynik dochodzenia Komisji Europejskiej, ale firma nadal zachowuje ostrożność w związku z potencjalnymi zmianami legislacyjnymi na rynkach europejskich.

– Mamy niższe ceny a poziom obsługi i dostępność produktów nigdy nie były lepsze. Ekskluzywne marki w kategorii świeżych produktów spożywczych wzmocniły naszą wartość, a jakość żywności jest na najwyższym poziomie od pięciu lat. Jednocześnie wzrosły zyski, wygenerowaliśmy więcej środków pieniężnych i znacznie zmniejszyliśmy zadłużenie – mówi Dave Lewis, dyrektor generalny Tesco. Dodaje, że grupa zanotowała postępy we wszystkich sześciu strategicznych obszarach (pozycja marki, koszty, przepływ gotówki, multikanałowość, nieruchomości, innowacje). – Jesteśmy przekonani, że w nadchodzącym roku obrotowym możemy wykorzystać ten dobry wynik, czyniąc dalsze postępy w realizacji naszych średniookresowych ambicji – przekonuje Dave Lewis.

W planach firma ma redukcję kosztów o 1,5 mld funtów, wygenerowanie 9 mld funtów środki pieniężnych z prowadzonych operacji i poprawienie marży operacyjnej grupy do 3,5-4 proc. do roku obrotowego 2019/20. Będzie to efektem znacznie bardziej konkurencyjnej oferty i zacieśniania partnerstw.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.