Tesco obniża ceny bo Aldi i Lidl depczą po piętach
Sieć Tesco w Wielkiej Brytanii systematycznie traci klientów, którzy coraz więcej zakupów robią w Lidlu i Aldim. Aby sprostać konkurencji Tesco zaczęło porównywać ceny z siecią dyskontów Aldi. Takiemu porównaniu objęto setki produktów markowych i marek własnych – podaje ft.com.
Te zabiegi Tesco świadczą o nadziei co do możliwości odzyskania klientów, którzy uciekają do niemieckich dyskontów. – Największa sieć supermarketów w Wielkiej Brytanii wciąż traci udział w rynku na rzecz sieci dyskontów Aldi i mniejszego Lidla, ale w znacznie wolniejszym tempie niż kilka lat temu, kiedy jego ceny znacznie odbiegały od cen rywali dysponujących z ograniczonym zasięgiem – komentuje ft.com.
Jest to pierwszy przypadek, gdy jeden z dużych brytyjskich supermarketów bezpośrednio porównał ceny z dyskontem dla tak szerokiej gamy produktów. Alessandra Bellini, była dyrektor wykonawcza Unilever, która jest obecnie głównym kupcem Tesco, powiedziała, że kampania „pomoże biednym i oszczędnym klientom kupić produkty Tesco po cenach z Aldiego”.
Obniżka cen dotyczy podstawowych produktów rolnych oraz niektórych markowych towarów i obejmuje produkty sprzedawane nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale też online. W promocji są mielone mięso wołowe, niektóre rodzaje jogurtu i świeże produkty, takie jak pakowane brokuły i awokado.
Rzecznik Aldi zasugerował, że może dojść do wojny cenowej w tym sektorze. – Obiecujemy naszym klientom, że zawsze będą płacić najniższe ceny za każdy sprzedawany przez nas produkt – powiedział.
1 komentarz
-
08.03.2020
Za pózno