06.03.2021/10:35

Tesco po raz pierwszy od czterech lat zwiększyło udział w rynku

Tesco odnotowało wzrost udziału w brytyjskim rynku spożywczym po raz pierwszy od ponad czterech lat, głównie dzięki wzrostowi na rynku zakupów spożywczych online – informuje portal proactiveinvestors.co.uk.

Operator supermarketów odnotował wzrost o 0,2 proc. do 27,4 proc. w lutym 2021 r., co było pierwszym wzrostem od grudnia 2016 r., kiedy to odnotowało miesięczny skok sprzedaży o 13,2 proc. – podaje brytyjski portal za instytutem badawczym Kantar.

Na sukces Tesco nałożyły się dobre wyniki w sprzedaży e-commerce, w supermarketach i mniejszych punktach spożywczych. Podczas czterech tygodni lutego sprzedaż Tesco wzrosła o 15,1 proc., co jest najlepszym tempem wzrostu od czerwca 2020 roku.

Wzrosty odnotowały również inne sieci handlowe w Wielkiej Brytanii. Morrisons zyskał 0,1 punktu procentowego, a jego udział w rynku wyniósł 10,3 proc. Sprzedaż sieci spożywczej poszybowała w górę o 13,9 proc.

Sprzedaż Sainsbury's wzrosła o 12,1 proc., co pozwoliło utrzymać udział w rynku na poziomie 15,6 proc. Wyniki sprzedaży Asda były wyższe o 10,3 proc. w porównaniu do lutego ubiegłego roku.

Wielka czwórka brytyjskiego handlu również radzi sobie lepiej niż niemieckie dyskonty Lidl i Aldi, które również odnotowały wzrost sprzedaży, ale ich udziału w rynku nieznacznie spadł. Aldi ma obecnie 7,5 proc. w porównaniu do 7,9 proc. przed rokiem, podczas gdy Lidl ma 5,7 proc., wobec 5,8 proc. rok wcześniej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także