06.08.2019/14:01

Tesco UK zwolni 4.500 pracowników w ramach zmian w bieżącym prowadzeniu sklepów

Tesco UK rozpoczęło wczoraj rozmowy z pracownikami w sprawie „pewnych zmian operacyjnych” w bieżącej obsłudze sklepów Metro. Zmiany mają polegać na „uproszczeniu i zredukowaniu procesów i zadań administracyjnych” w zarządzaniu sklepami i dotyczą głównie sieci 153 placówek Tesco Metro oraz części placówek sieci Express. Pracodawca planuje redukcję zatrudnienia o ok. 4,5 tys. osób.

„Zmiany pozwolą nam lepiej obsługiwać klientów i zarządzać naszym biznesem w bardziej zrównoważony sposób, w coraz bardziej konkurencyjnym i wymagającym środowisku biznesoym. Co ważne, pozwolą nam też lepiej dostosować sposób funkcjonowania sklepów do potrzeb zakupowych klientów” – zapewnia firma.

Sieć Metro była wcześniej zaprojektowana z myślą oklientach robiących duże, tygodniowe zakupy, ale obecnie blisko 70 proc. klientów korzysta z tych placówek jako ze sklepów convenience, kupując głównie spożywaną na bieżąco żywność. Tesco zamierza więc uprościć obsługę tych marketów. Zmiany mają polegać na przyspieszeniu i uproszczeniu zatowarowania półek, z jednoczesnym ograniczeniem zapasów magazynowych; pracownicy mają otrzymać „bardziej elastyczny” zakres zadań, co ma poprawić obsługę klientów w godzinach szczytu zakupowego; „odchudzona” zostanie także struktura zarządzania sklepami.

Pewne, mniejsze nieco zmiany przeprowadzone będą także w 134 spośród 1.750 placówek formatu Tesco Express, szczególnie w lokalizacjach o mniejszej frekwencji klientów. W tych sklepach nieco skrócone zostaną godziny otwarcia, zarówno rano, jak i wieczorem. Uproszczone zostaną także procedury zatowarowania.

Pewne zmiany nastąpią ponadto w dużych placówkach – dotyczyć będą głównie procedur przemieszczania towarów w sklepie i wykładania go na półki.

„Naszym priorytetem jest wsparcie dotkniętych zmianami kolegów, wyszukiwanie alternatywnego zatrudnienia w Tesco dla tak wielu z nich, jak się da. Spodziewamy się, że opisane zmiany spowodują łączną redukcję zatrudnienia o ok. 4.500 kolegów” – przyznaje firma.

– W pełnym wyzwań, ewoluującym otoczeniu detalicznym, przy rosnącej presji kosztowej, musimy kontynuować przegląd sposobów bieżącego zarządzania naszymi sklepami, aby wychodzić naprzeciw potrzebom naszych klientów, w możliwie najbardziej wydajny sposób. Decyzji wpływających na naszych kolegów nie podejmujemy beztrosko, staramy się, by wszelkie wprowadzane zmiany miały istotne znaczenie dla klientów i umożliwiały nam zarządzanie zrównoważonym biznesem, obecnie i w przyszłości – zapewnił Jason Tarry, prezes Tesco UK & ROI.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.