25.01.2017/09:44

Tesco wprowadza do sprzedaży "brzydkie" warzywa i owoce

Sieć Tesco rozpoczęła w Polsce sprzedaż produktów z linii Perfectly Imperfect. Pod tą marką w sklepach Tesco dostępne będą warzywa i owoce, których kształt, rozmiar lub waga nie odpowiadają wyznaczonym standardom. Produkty sprzedawane będą w atrakcyjnych cenach. Pilotażowo warzywa i owoce Perfectly Imperfect trafią do 14 sklepów w naszym kraju.

– Chcielibyśmy zachęcić naszych klientów do kupowania nie tylko idealnych warzyw i owoców, ale również tych mniej urodziwych. Choć ich kształt nie zawsze jest perfekcyjny, są równie smaczne i idealne do wykorzystania w kuchni, a przy tym spełniają wszystkie nasze wyśrubowane standardy jakościowe. Do zmiany nawyków zachęcamy również obniżając ceny tych właśnie warzyw i owoców – komentuje Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Warzywa i owoce pod marką Perfectly Imperfect, takie jak jabłka, buraki, marchewki i ziemniaki, wcześniej były już sprzedawane w sklepach Tesco w Wielkiej Brytanii. Od stycznia 2017 r. znaleźć je można także w 50 placówkach sieci w Europie Środkowej, w tym 14 w Polsce.

Jak wynika z danych Organizacji Narodów Zjednoczonych, jedna trzecia wyprodukowanej żywności trafia do kosza – jest to nawet 1,3 mld ton jedzenia rocznie. Banki Żywności alarmują, że tylko w Polsce marnuje się co roku 9 mln ton. Marnowanie żywności rozpoczyna się już na początku łańcucha dostaw, a jednym z powodów wyrzucania do kosza warzyw i owoców jest właśnie ich kształt i wygląd, który nie odpowiada standardom.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • beengood_bee 26.01.2017

    W Tesco są stale puste półki, chyba "Imperfect" będzie głównym asortymentem w cenie normalnego. Czym jeszcze zaskoczą klientów? samoobsługowe kasy są, towar niższej jakości jest. Może klienci sami jeszcze umyją podłogę w sklepie?
    Lidl i biedronka wprowadzają produkty o niższej zawartości soli i cukru, a Tesco o niższej "zawartości" jakości.
    Cóż za przemyślna strategia. Ciekawe czy to miał na myśli p. Manikowski mówiąc w wywiadzie z 17 stycznia: "..Chcemy pracować nad poprawą oferty i lepszą obsługą klienta."?

    Pozdrawiam.

  • zadowolony klient 26.01.2017

    Nareszcie! Wiem, że ten system działa już od jakiegoś czasu na zachodzie. Świetnie, że wchodzi do nas. Prosimy o rozszerzenie akcji na cały kraj.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.